Page 112 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 112
predstavimo pravila sodelovanja na delavnicah in se dogovorimo o odmorih;

• skupaj z mladostniki umaknemo mize in pripravimo stole v krogu – delavnice bodo
odslej vedno potekale v takšni postavitvi

• spoznavanje mladostnikov (15 minut):
• Spoznavanje svojih lastnosti (10 minut)
ZA MLAJŠE MLADOSTNIKE:
Posedemo se v krog, ena oseba nima stola in se postavi v sredino kroga. Pove svoje
ime in značilnost, ki velja zanj. Ta oseba npr. reče: »Sem Matic in sem ... / imam rad ... /
imam oblečeno …«. Osebe, za katere velja povedana značilnost, morajo med sabo zame-
njati mesta, oseba na sredini pa skuša v tem času zasesti enega od praznih stolov. Kdor
ostane brez stola, gre v sredino in pove novo značilnost, ki velja zanj. Ponovno vsi, za
katere velja značilnost, zamenjajo mesta. V aktivnosti sodelujeta tudi izvajalca, eden od
njiju začne z igro v sredini kroga. Aktivnost ponavljamo, dokler ne pridejo vsi na vrsto,
da bi bili v sredini oziroma 10 minut.

ZA STAREJŠE MLADOSTNIKE:
(Možnost A) Posedemo se v krog in vzamemo žogico. Povemo svoje ime in zanimivo dej-
stvo ali misel, ki se nam porodi, na primer: »Sem Tanja … / in zanimivo se mi zdi, da …
/ rada bi izumila… / nikakor ne razumem …«. Ko se posameznik predstavi in pove svoje
dejstvo ali misel, vrže žogico nekomu drugemu.

(Možnost B) Mladostniki in izvajalca sedijo v krogu, ena oseba nima stola in stoji v sre-
dini z žogico. Vsak mora o sebi povedati dve resnični dejstvi in eno laž. Drugi nato ugiba-
jo kaj je laž. Tisti, ki pravilno ugane, zamenja osebo v sredini. Če se določeni udeleženci
večkrat znajdejo v sredini, podamo navodilo, da vržejo žogico nekomu, o katerem še ne
vemo nič in ga želimo spoznati.

PRIREDBA ZA SPLETNO IZVEDBO
Igro spoznavanja lastnosti se prilagodi. Mladostniki ne vstajajo in se ne premika-
jo, temveč dvigujejo roke, ko povedana misel / dejstvo / lastnost velja za njih. Mi
pričnemo s predstavljanjem svoje lastnosti / misli / dejstva, nato pa med osebami,
ki so dvignile roko, da to velja tudi zanje, izberemo nekoga, ki se bo predstavil
naslednji. Pozorni smo, da so vsi mladostniki vključeni.

• Imena (2 minuti)
V krogu vsi po vrsti še enkrat povemo svoje ime (tudi izvajalca delavnic).

110
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117