Page 57 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 57
dstavitev projekta

Glavni namen predstavitve projekta na šolah je seznanitev mladostnikov (pa tudi staršev)
z vsebino projekta, navezovanje prvega stika z mladostniki in pridobivanje udeležencev
za sodelovanje v projektu.

Mladostnikom projekt predstavijo izvajalci projekta v sodelovanju s kontaktno osebo na
šoli, svetovalno službo ali učitelji izbrane šole. Predstavitev traja predvidoma 1 šolsko uro
(45 minut). Zaželeno je, da se predstavitev izvede v okviru razredne ure oz. drugega organi-
ziranega pouka za vsak razred posebej.

Na predstavitvi se predstavi:
• kdo so izvajalci projekta A (se) štekaš?!? (kratko predstavimo delo UP IAM Sloven-
skega centra za raziskovanje samomora in izvajalce, ki bodo z mladostniki izvajali
delavnice);
• katere aktivnosti projekt zajema (predstavimo na kakšen način bodo v projekt vklju-
čeni mladostniki, šola in šolsko osebje ter starši);
• kako bodo potekale aktivnosti za mladostnike (predstavimo organizacijske in vsebin-
ske vidike delavnic, izpolnjevanja vprašalnikov ter natečaja);
• kako se lahko mladostniki pridružijo projektu.

Ob tej priložnosti se mladostnikom razdeli soglasja, na katerih so zapisane vse potreb-
ne informacije o projektu za mladostnike in njihove starše. Soglasje podpišejo starši in
mladostniki, ki s tem izkažejo namen za sodelovanje. Ob tem je nujno, da s sodelovanjem
v projektu soglašajo tako starši oz. zakoniti zastopniki kot tudi mladostnik sam.

Kontaktna oseba na šoli zbira izpolnjena in podpisana soglasja in jih hrani do izvedbe prve
delavnice, ko jih pred pričetkom izvajanja preda izvajalcem projekta A (se) štekaš?!?. V de-
lavnice se lahko vključijo izključno tisti mladostniki, katerih podpisana soglasja smo do
pričetka izvedbe delavnic že pridobili.  

Delavnice za mladostnike

Delavnice temeljijo na interaktivnem pristopu učenja preko igre. Obsegajo 3 srečanja
in so sestavljene iz kratkih vsebinskih predstavitev ter socialno-interakcijskih aktivnosti,
s poudarkom na sodelovanju in diskusiji, preko katerih mladostniki pridobijo informacije
o osnovnih pojmih, vezanih na duševno zdravje, duševno bolezen, depresijo, stres, samo-
morilno vedenje, zdrav življenjski slog ter se učijo strategij varovanja duševnega zdravja
in spoznajo vire pomoči v primeru stiske.

55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62