Page 80 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 80
LAVJE 10
Implementacija aktivnosti
za vratarje sistema in starše
Nuša Zadravec Šedivy, Vita Poštuvan
Ključne besede: vratarji sistema, učitelji, šolska svetovalna služba, starši,
izobraževanje, implementacija aktivnosti
UVOD
Odrasli predstavljajo pomembne dele v mreži varovanja duševnega zdravja
mladostnikov. Starši svoje otroke dobro poznajo in lahko prepoznajo njihove stiske
(Hooven, 2013), vendar jim pogosto primanjkuje informacij o duševnem zdravju
ter možnostih laične in strokovne pomoči. Učitelji in drugi strokovnjaki si pogosto
želijo več izobraževanj o duševnem zdravju, saj bi jih dodatno opolnomočila
za pomoč učencem in dijakom, ki se v stiski obrnejo nanje (Wasserman idr., 2010).
Izobraževanja za vratarje sistema
Pomembno je, da so šole in njihovi zaposleni dobro opremljeni s potrebnimi znanji identi-
ficiranja ogroženih mladostnikov ter z znanji in veščinami, kako postopati, ko takega mla
dostnika identificiramo (Nadeem idr., 2011).
Glavno oviro dobri prepoznavi in konstruktivnemu ukrepanju v primeru samomorilne ogro-
ženosti predstavlja strah pred tem, kako naj vratarji sistema postopajo v takšnih situacijah.
Pretekle raziskave kažejo, da je slednje povezano z občutki nekompetentnosti, pri saj manj
kot 10 % učiteljev meni, da so zmožni prepoznati učenca s povečanim tveganjem za samo-
mor (King idr., 1999). Prav tako imajo v primeru samomora učenca ali dijaka veliko število
organizacijskih in vsebinskih vprašanj.
78
Implementacija aktivnosti
za vratarje sistema in starše
Nuša Zadravec Šedivy, Vita Poštuvan
Ključne besede: vratarji sistema, učitelji, šolska svetovalna služba, starši,
izobraževanje, implementacija aktivnosti
UVOD
Odrasli predstavljajo pomembne dele v mreži varovanja duševnega zdravja
mladostnikov. Starši svoje otroke dobro poznajo in lahko prepoznajo njihove stiske
(Hooven, 2013), vendar jim pogosto primanjkuje informacij o duševnem zdravju
ter možnostih laične in strokovne pomoči. Učitelji in drugi strokovnjaki si pogosto
želijo več izobraževanj o duševnem zdravju, saj bi jih dodatno opolnomočila
za pomoč učencem in dijakom, ki se v stiski obrnejo nanje (Wasserman idr., 2010).
Izobraževanja za vratarje sistema
Pomembno je, da so šole in njihovi zaposleni dobro opremljeni s potrebnimi znanji identi-
ficiranja ogroženih mladostnikov ter z znanji in veščinami, kako postopati, ko takega mla
dostnika identificiramo (Nadeem idr., 2011).
Glavno oviro dobri prepoznavi in konstruktivnemu ukrepanju v primeru samomorilne ogro-
ženosti predstavlja strah pred tem, kako naj vratarji sistema postopajo v takšnih situacijah.
Pretekle raziskave kažejo, da je slednje povezano z občutki nekompetentnosti, pri saj manj
kot 10 % učiteljev meni, da so zmožni prepoznati učenca s povečanim tveganjem za samo-
mor (King idr., 1999). Prav tako imajo v primeru samomora učenca ali dijaka veliko število
organizacijskih in vsebinskih vprašanj.
78