Page 82 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 82
2; Kidd idr., 2006), pa tudi potencialni vir stresa in razočaranja. Družinski konflikti, ne­
ustrezno ravnanje staršev in njihova nevključenost se povezujejo s povečanim tveganjem
za razvoj samomorilnega vedenja pri mladostnikih (Hooven idr., 2012). A vendar se med
vsemi socialnimi odnosi prav odnos s starši kaže kot najbolj dosleden varovalni dejavnik,
tudi v primerjavi z vrstniškimi odnosi in šolskim okoljem (Kidd idr., 2006).

Pretekle raziskave (Gould in Kramer, 2001) poudarjajo pomen izboljšanja učinkovitosti
preventivnih programov z vključevanjem celotne družine v tovrstne programe. Ob tem je
obdobje mladostništva prepoznano kot ključno za izobraževanje in opolnomočenje star-
šev, kar pomembno prispeva k zniževanju tveganja in vpliva na potek nadaljnjega razvoja
mladostnika (Hooven idr., 2012).

Izobraževanje staršev v okviru projekta A (se) štekaš?!? zajema kombinacijo predavanja
in informativnih zloženk, ki jih prejmejo. Izvajalci projekta starše izobražujejo o nasled-­
njih vsebinah:

• splošne informacije o duševnem zdravju,
• vsebine o značilnostih obdobja mladostništva,
• osnovne informacije o samomorilnem vedenju,
• mite in resnice o samomorilnem vedenju,
• dejavniki tveganja za razvoj samomorilnega vedenja pri mladostnikih in varovalni de-

javniki,
• sprožilci in znaki samomorilnih stisk,
• možnosti preventivnega delovanja.

ZAKLJUČEK
Aktivnosti za vratarje sistema in starše pomembno prispevajo k celostni preventivi
samomorilnega vedenja. Vsebine, ki jih tovrstna izobraževanja v okviru projekta A
(se) štekaš?!? zajemajo, vključujejo tako informiranje o tematiki kot tudi razvijanje
veščin za prepoznavo in ustrezno ukrepanje v primeru stiske ali povečanega tvega­
nja za samomor mladostnika. Občutek kompetentnosti na tem področju pomembno
zmanjšuje tudi strah pred tovrstnim ukrepanjem in posledično povečuje verjetnost,
da bodo vratarji sistema in starši v situacijah, ko bodo sumili na stisko mladostnika
tudi ustrezno ravnali.

80
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87