Page 130 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 130
ja Krajnčan in Katja Frangež

epidemijo novega koronavirusa.’ March 12. https://www.gov.si/novice
/2020-03-12-slovenija-razglasila-epidemijo-novega-koronavirusa/.
Uršič, L., and M. Puklek Levpušček. 2020. ‘Učenci zadnje triade OŠ in dijaki
o učenju na daljavo med epidemijo COVID-19.’ In Psihologija pandemije:
posamezniki in družba v času koronske krize, edited by Ž. Lep and K. Hacin
Beyazoglu, 191–203. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
Vlada Republike Slovenije. 2020. ‘Program za otroke 2020–2025.’ https://www
.gov.si/assets/ministrstva/MDDSZ/druzina/Programi-v-podporo-druzini
/Program-za-otroke-2020-2025.pdf.
Zakon o osnovni šoli (ZOsn-UPB3). 2006. Uradni list Republike Slovenije, št. 81.
https://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2006-01-3535.

Ranljive skupine otrok z vidika izvajalcev dodatne strokovne pomoči
v času covida-19
Covid-19 je povzročil spremembe načina šolanja, ko so se učitelji/-ce in otroci
kot tudi vsi ostali, kakor koli povezani s procesom šolanja (starši, stari starši,
ostali (strokovni) delavci šole ipd.), spoprijeli z raznimi izzivi in težavami, bili
primorani spremeniti način življenja, potek dneva in se prilagoditi nastali situ-
aciji. V prispevku smo raziskali, s katerimi težavami so se soočali/-e učitelji/-ce
ter izvajalci/-ke dodatne strokovne pomoči, kako so ukrepi za zajezitev širjenja
epidemije, ki so posegli na šolsko področje, vplivali in zaznamovali osnovno-
šolske otroke večinskih šol, kakšen vpliv so imeli na ranljive skupine otrok, ki
že imajo različne primanjkljaje, ovire oziroma motnje, kakšna je bila učinkovi-
tost šolanja na daljavo v primerjavi s poukom v šoli, kako se je spremenilo delo
učiteljev/-ic in izvajalcev/-k dodatne strokovne pomoči zaradi ukrepov ter ka-
kšne so bile spremembe v izvedbi in učinkovitosti ur dodatne strokovne po-
moči za otroke s posebnimi potrebami. Omejili smo se na čas med marcem
2020 in junijem 2021, kar je čas dveh razglašenih in kasneje tudi preklicanih
epidemij. Ugotovili smo, da je v svetu hitrih sprememb potrebne veliko pri-
lagodljivosti in empatije, da smo lahko kos vsem nalogam, ki smo jih včasih
opravili skoraj rutinsko. Ugotovili smo, da je epidemija covida-19 zaznamovala
vse, še posebej pa ranljive skupine otrok.
Ključne besede: epidemija covida-19, šolanje na daljavo, otroci s posebnimi po-
trebami, dodatna strokovna pomoč, izvajalci dodatne strokovne pomoči

130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135