Page 131 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 131
Časovna vključenost staršev
osnovnošolskih učencev
v vzgojno-izobraževalni proces
v obdobju covida-19

Dejan Hozjan
Univerza na Primorskem
dejan.hozjan@upr.si

Darja Jenko
Študentka Univerze na Primorskem
darja.jenko@gmail.com

Divna Nabernik
Študentka Univerze na Primorskem
dnabernik@gmail.com

Čas covida-19 je pomembno vplival na način izvajanja vzgojno-
izobraževalnega procesa. Pouk, ki je pred covidom-19 potekal v živo, se
je s prvim valom te bolezni začel izvajati na daljavo. S tem pa se je bistveno
spremenila dinamika v družinah in vloga staršev pri vzgojno-izobraževalnem
procesu. Zaradi okrnjenih stikov osnovnošolskih učencev z učitelji in s šolo
se je od staršev (ne)posredno pričakovalo, da se bodo intenzivneje vključili
v vzgojno-izobraževalni proces in svojim otrokom nudili pomoč pri uče-
nju. Sočasno pa so se sami srečevali s spremenjenim načinom opravljanja
svojih službenih obveznosti, ki so se prav tako izraziteje izvajale na daljavo.
Glede na slednje smo se v prispevku ukvarjali z vprašanjem, kako je šola-
nje šoloobveznih otrok vplivalo na časovno vključenost njihovih staršev v
vzgojno-izobraževalni proces.
Ključne besede: šolanje na daljavo, covid-19, vključenost, starši, učenci

Teoretična izhodišča
Umestitev vključevanja staršev v vzgojno-izobraževalni proces
v obdobju covida-19
Pojav pandemije covida-19 je pomembno posegel v naš vsakdanjik, saj smo
bili v njegovem prvem valu v družbeni izolaciji. Ne samo da se je slednje odra-
žalo v ohranjanju običajnih socialnih stikov, ampak je vplivalo tudi na oprav-
ljanje vsakodnevnih obveznosti. Tako se je spremenil sam način opravljanja
delovnih nalog, ki je pogosto prešel v delo na daljavo. Sočasno pa se je tudi

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.131-147
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136