Page 175 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 175
Digitalna tehnologija pri pouku
matematike z uporabo interaktivnih
i-učbenikov

Amalija Žakelj
Univerza na Primorskem
amalija.zakelj@pef.upr.si

Vloga in pomen informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) v svetu v zad-
njih desetletjih nezadržno rasteta. Zavedanje o pomenu teh tehnologij ima vse
večjo vlogo in vrednost tudi v šolskem prostoru. Digitalizacijo družbe in šolstva
ter velike korake pri uporabi IKT pri poučevanju je spodbudila tudi epidemija
koronavirusa SARS-CoV-2. V prispevku predstavljamo možnosti uporabe digi-
talne tehnologije pri pouku matematike z uporabo i-učbenikov za matema-
tiko. Predstavljamo primere apletov iz i-učbenikov za matematiko, ki s svojo
interaktivno naravo omogočajo učinkovito vizualizacijo mnogih matematič-
nih konceptov in procesov ter so lahko učinkovit mediator pri samostojnem
preiskovanju in odkrivanju matematike.

Ključne besede: i-učbeniki, e-gradiva, matematika, apleti, interaktivni i-učbeniki

Uvod
Vsi šolski sistemi preverjajo, kako informacijsko-komunikacijsko tehnologijo
(IKT) najučinkoviteje umestiti v pedagoški proces, tako z vidika poučevanja
kot z vidika učenja. Vpliv tehnologije na razmerje učni vhod/izhod je v raz-
ličnih državah različen. Aristovnik (2012) je leta 2012, upoštevajoč finančne
dejavnike, PISA-rezultate, izobraženost, pokritost z internetom ter razmerje
učenec/učitelj, ugotavljal ugodno razmerje za Finsko, Norveško, Belgijo in
Korejo, medtem ko je Slovenija v večini modelov zasedla dokaj ugodno me-
sto v drugem kvartilu (Japelj Pavešić idr. 2020). Študija TALIS 2018 pa je po-
kazala, da so učitelji v Sloveniji v letu 2018 po uporabi IKT zaostajali za pov-
prečno uporabo IKT v državah OECD. Hkrati je treba omeniti, da je slovenska
šola do danes naredila velik korak v informatizaciji svojega dela, npr. pri ko-
munikaciji s starši (eAsistent), objavah na spletnih straneh, vodenju evidenc
in ocenjevanja ter drugih procesov, manj pa na področju uporabe IKT pri uče-
nju in poučevanju. Pomanjkanje znanja uporabe IKT pa je tako učiteljem in
šolam kot učencem in staršem postalo zares vidno s prehodom na učenje na
daljavo (Japelj Pavešić idr. 2020).

Uporaba IKT pri pouku spreminja proces poučevanja, premišljena in smi-
selna raba pa lahko pripomore k učinkovitejšemu učenju. Veliko študij izpo-

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.175-189
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180