Page 119 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 119
Umetnik v pedagoškem procesu

Uršula Podobnik
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
ursula.podobnik@pef.uni-lj.si

Bogdana Borota
Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
bogdana.borota@pef.upr.si

Umetnosti se v dokumentih o vzgoji pripisuje pomembno mesto pri zago-
tavljanju možnosti za razvoj ustvarjalnih potencialov, svobode izražanja, kul-
turne zavesti in osebnostnega razvoja posameznika. Tudi v projektu SKUM so
bile ugotovljene pozitivne povezave med KUV in dobrimi rezultati učenja ter
poučevanja. Pri tem je bilo kot stalnica prepoznano kontinuirano sodelovanje
z umetniki. V raziskavi nas je zanimala umetnikova izkušnja sodelovanja. Po-
datke smo zbrali z intervjuvanjem sodelujočih umetnikov. Ugotovili smo, da
umetniki vzpostavljajo spodbudno in motivacijsko močno učno okolje za ra-
zvoj ustvarjalnih potencialov otrok/mladostnikov ter učenja nasploh. Sodelo-
vanje z vzgojitelji/učitelji opisujejo kot pomembno in dopolnjujoče. V peda-
goški proces vstopajo kot umetniki s prepoznavnim umetniškim opusom. Pri
načrtovanju izhajajo iz lastne umetniške prakse in poznavanja prvin ter tehnik
umetniškega snovanja. Omogočajo svobodo izražanja in iskanja lastnih poti
do cilja. V primerjavi z učitelji imajo sposobnost uvida v pedagoško situacijo
in prepoznavanja ustvarjalnih potencialov v otroku/mladostniku. Ugotovitve
nakazujejo potrebo po partnerstvu med vzgojitelji/učitelji in umetniki pri iz-
vajanju umetnosti v vzgoji.
Ključne besede: kulturno-umetnostna vzgoja, umetnik v pedagoškem procesu,
sodelovanje umetnika z vzgojiteljem/učiteljem

Uvod

V prispevku obravnavamo nekatere vidike umetnosti v vzgoji, posebej pa se
osredotočamo na umetnika v pedagoškem procesu v vrtcih in šolah. Zani-
majo nas njegov pogled na vlogo odraslega v pedagoškem procesu, odnos
do učečega se otroka/mladostnika ter njegov odnos do umetnosti na splo-
šno.

Razmišljanje o pomenu umetnosti v vzgoji začenjamo s citatom sodelujo-
čega umetnika – fotografa v projektu SKUM:¹

¹ Vsi citati sodelujočih umetnikov so del dokumentacijskega gradiva projekta SKUM.

Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih
in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-172-8.119-144
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124