Page 114 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 114
ra Štirn Janota in Darja Štirn

V refleksiji projekta Pripovedovanje zgodb, s katerim smo začeli ta prispe-
vek, je mentorica zapisala:

Skozi pripovedovanje dijakinj je bilo razvidno, da so dekleta osamljena,
pogrešajo zabavo, prijatelje, svobodo . . . (pripovedovanje o predmetih
in njihovih težavah). Pri drugi aktivnosti sta najbolj presenetili dve di-
jakinji, prva, ki je ob pogledu na dedkovo hišo spoznala, kako samou-
mevne se nam zdijo določene stvari, dokler jih ne izgubimo; druga pa
je izrazila žalost zaradi omejitve gibanja, hrepenenje po teku v naravi,
ob pripovedovanju so se ji zasolzile oči. Pri vseh aktivnostih so dijaki-
nje vedno znova končale pri izolaciji, stiskah in čustvih. Srečanje in s
tem pripovedovanje je prineslo terapevtsko izkušnjo. Ko smo se pogo-
varjale o pripovedovalskem procesu, so se zavedale gradnikov zgodbe.
Spoznale so, da ko vključijo svoje izkušnje, postane pripoved prepričlji-
vejša.²⁵

Literatura
Bamford, A. The Wow Effect. Münster, New York, München in Berlin: Waxmann.
Barthes, R. 1977. Image, Music, Text. London: Fontana.
Biesta, G. 2013. The Beautiful Risk of Education. London in New York: Routledge.
———. 2014. The Beautiful Risk of Education. Boulder, CO: Paradigm.
———. 2017 The Rediscovery of Teaching. London in New York: Routledge.
Bochner, A. P., in N. A. Riggs. 2014. »Practicing Narrative Inquiry.« V The Oxford

Handbook of Qualitative Research, ur. P. Leavy, 195–222. New York: Oxford
University Press.
Bruner, J. 1987. Actual Minds, Possible Worlds. Cambridge, MA: Harvard Univer-
sity Press.
———. 2002. Making Stories: Law, Literature, Life. Cambridge, MA: Harvard Uni-
versity Press.
Gadamer, H. G. 2001. Resnica in metoda. Prev. T. Virk. Ljubljana: Literarno-
umetniško društvo Literatura.
Gardner, H. 1995. Razsežnosti uma: teorija o več inteligencah. Prev. I. Kovačič.
Ljubljana: Tanagram.
Kearney, R. 1999 Poetics of Modernity: Toward a Hermeneutic Imagination. New
York: Humanity.
———. 2002. On Stories. London and New York: Routledge.
———. 2004. On Paul Ricoeur (The Owl of Minerva). Surrey, Burrlington: Ashgate.

²⁵ Sprotna refleksija 1. koraka (občutljivost za temo) učiteljice Katje Peršak Hajdinjak iz projekta
Pripovedovanje zgodb, ki je v okviru projekta SKUM v koronskem času prvega zaprtja šol po-
tekal na Gimnaziji Franca Miklošiča Ljutomer.

114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119