Page 14 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 14
i Kroflič, Sonja Rutar in Bogdana Borota

umetnikov pri spodbujanju ustvarjalnega pripovedovanja in likovnega iz-
raza« izpostavita ugotovitve raziskave, izvedene v vrtcu, ki odgovarja na vpra-
šanje, kakšna je vloga odraslih (vzgojitelja in umetnika) in katere didaktične
strategije uporabljajo za spodbujanje zmožnosti pripovedovanja ter likov-
nega izražanja predšolskih otrok. Načrtovane dejavnosti so bile primer med-
področnega načrtovanja in sodelovanja vzgojiteljic, umetnice in raziskovalk
– avtoric tega poglavja. Vsaka vsebina se je začela z dejavnostmi, katerih cilj
je bil spodbuditi podoživljanje in osebno doživetje z namenom senzibiliza-
cije za jezikovno ter likovno umetnost. Avtorici ugotavljata, da je kakovo-
stna umetniška spodbuda najprimernejše sredstvo za senzibilizacijo posa-
meznika na umetnost. Dejavnosti so prav tako pozitivno vplivale na razvoj
odnosov in učenja med otroki ter udeleženimi odraslimi osebami v različnih
smereh: otrok – otrok, otrok – odrasla oseba (vzgojitelj in umetnik) ter odra-
sla oseba (vzgojitelj in umetnik) – odrasla oseba (vzgojitelj in umetnik). Mo-
del sodelovanja avtorici opišeta kot novost, ki jo velja ohraniti tudi po izteku
projekta.

Oris projektnih dejavnosti

Da bi bralec lahko dobil celovit pogled na projekt SKUM, ki se je izvajal med
17. avgustom 2017 in 30. junijem 2022, v nadaljevanju predstavljamo nekaj
kazalnikov projekta in izpostavljamo aktivnosti, za katere ocenjujemo, da so
bile ključne za doseganje dobrih rezultatov in so prispevale k trajnostnemu
vidiku projekta.

Konzorcij je sestavljalo 32 konzorcijskih partnerjev.¹ Na vzgojno-izobraže-
valnih zavodih (VIZ) je projektne aktivnosti izvajalo in/ali koordiniralo 224
vzgojiteljev v vrtcih in učiteljev v osnovnih ter srednjih šolah. V vzgojnih si-
tuacijah je bilo udeleženih 2.971 otrok iz vrtcev, 4.765 učencev iz osnovnih in
2053 dijakov iz srednjih šol. Z njimi je skozi daljše časovno obdobje in kontinu-

¹ Projekt je vodila Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem. Konzorcijski partnerji so bili še:
Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Akademija
za glasbo Univerze v Ljubljani, Pedagoški inštitut, Zavod Republike Slovenije za šolstvo ter 26
vrtcev, osnovnih in srednjih šol. Slednji so bili: Vrtec Ivana Glinška Maribor, Vrtec Koper, Vrtec
Ljutomer, Vrtec Nova Gorica, Vrtec Postojna, Vrtec Sežana, Otroški vrtec Ajdovščina, Srednja
šola za gostinstvo in turizem Radenci, Srednja šola za oblikovanje Maribor, Šolski center Slovenj
Gradec, Gimnazija Slovenj Gradec, Šolski center Slovenj Gradec, Srednja zdravstvena šola, Gim-
nazija Franca Miklošiča Ljutomer, Gimnazija Jurija Vege Idrija, Lesarska šola Maribor, Osnovna
šola borcev za severno mejo, Osnovna šola Draga Bajca Vipava, Osnovna šola Koroški jeklarji
Ravne na Koroškem, Osnovna šola Koseze Ljubljana, Osnovna šola Pivka, Osnovna šola Savsko
naselje, Osnovna šola Solkan, Enota vrtec Solkan, Osnovna šola Stročja vas, Osnovna šola Sveti
Tomaž, Osnovna šola Šmarje pri Kopru, Osnovna šola Trnovo in Osnovna šola Vransko.

14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19