Page 16 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 16
i Kroflič, Sonja Rutar in Bogdana Borota

okviru cikla modulov izobraževanj Izkušnja umetnosti. Namen usposabljanj
je bil, da udeleženci doživijo umetnost kot način vstopanja v svet in kot na-
čin razumevanja sveta, ustvarjanja smisla bivanja ter kot umetnost samo po
sebi, ko jo skozi lastno recepcijo in umetniško izkušnjo soustvarijo. Izobraže-
vanja so izvajali sodelujoči umetniki in strokovnjaki iz KU ter strokovnjaki s
partnerskih fakultet.

Prvi sklop modulov je potekal med junijem 2018 in novembrom 2018. Izva-
jal se je v treh središčih: Kopru, Ljubljani in Slovenj Gradcu. Drugi sklop, ki se je
izvajal v živo in/ali na daljavo, je potekal med letoma 2019 in 2021. Udeleženci
so navedli, da so se na podlagi izobraževanj spremenila njihova stališča do
umetnosti v vzgoji ter doživljanje in spoznavanje umetnosti na osebni ravni.
Izobraževanja so zagotovila tudi vpogled v možnosti povezovanja umetnosti
z neumetniškimi področji in spoznavanje novih tehnik izražanja. Na izobra-
ževanjih se je vzpostavljalo tudi prve stike z umetniki za skupno izvajanje
pedagoških procesov na VIZ. Usposabljanj pa so se lahko udeležili tudi vzgo-
jitelji/učitelji, ki niso sodelovali v projektu.

Kot trajnostni vidik projekta so na nacionalni ravni sprejeti štirje programi
nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, ki bodo vzgojiteljem in učite-
ljem na voljo že v šolskem letu 2022/2023. V programu »Preplet uprizoritve-
nih umetnosti za ustvarjalno učenje in poučevanje« se bo osvetlil pomen iz-
kustvenega učenja, ki temelji na vzgoji s pomočjo umetniške izkušnje in na
izsledkih projekta za delo z otroki z različnimi učnimi zmožnostmi.

Koncept aktivnega učenja glasbe od vrtca do srednje šole, v povezavi s
timskim delom vzgojitelja/učitelja in umetnika ter v raznovrstnih učnih oko-
ljih, bodo udeleženci spoznavali v programu »Glasba kot področje kulturno-
umetnostne vzgoje (KUV) – prispevek k trajnostmu razvoju strokovnih delav-
cev v vzgoji in izobraževanju«.

Kot pomemben medij pri učenju in poučevanju kulturno-umetnostne
vzgoje prepoznavamo fotografijo kot način pripovedovanja zgodbe, sporo-
čanja, domišljijskega ustvarjanja in izražanja. V programu »Pripovedovanje
o sebi in svetu ter spoznavanje učnih vsebin s fotografijo« se bo razmišljalo,
kako s pomočjo fotografije predstaviti vsebine iz učnega načrta ali kurikula
ter kako v nadaljevanju spodbuditi otroke/mladostnike, da predstavijo svojo
zgodbo in zgodbo o svetu, o drugem in lastnem razumevanju učne snovi.

V projektu se je nadgradil tudi model petstopenjskega načrtovanja in
evalviranja kulturno-umetnostne vzgoje, ki temelji na refleksiji in komunika-
tivni pedagogiki. Ta model od vzgojitelja/učitelja kot razmišljujočega prak-
tika terja zmožnost vzpostavljanja kritičnega dialoga z drugimi odraslimi ter
otroki in mladostniki, ki poteka ob dokumentaciji, zbrani v pedagoškem pro-
cesu. Ta spoznanja in veščine pa si bodo udeleženci usposabljanja lahko pri-

16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21