Page 15 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 15
Uvodnik z orisom projekta

irano sodelovalo več kot 25 umetnikov² s sedmih umetniških področij.³ Pogo-
stejše sodelovanje se je vzpostavilo tudi z vsaj 20 kulturnimi ustanovami (KU).
Pri načrtovanju in raziskovanju projektnih aktivnosti na VIZ je sodelovalo tudi
24 strokovnjakov s partnerskih javnih (JZ), javnih raziskovalnih (JRZ) in javnih
visokošolskih zavodov (JVŠZ). Sodelovanje VIZ z umetniki in KU se nadaljuje
tudi po zaključku projekta. To je pomemben trajnostni vidik projekta, ki pri-
speva k nadaljnjemu razvoju sistema vzgoje in izobraževanja nasploh.

H kakovostnemu razvoju projekta je prispevalo podporno okolje. Pri tem
želimo izpostaviti delovanje strokovnih timov in programe usposabljanja.
Strateški tim (ST) so sestavljali sodelujoči iz JZ, JRZ, JVŠZ in predstavniki VIZ.
Sprejemali so odločitve o poteku in spremljanju projekta, izvajanju raziskav,
prilagoditvah izvajanja projekta glede na situacije, povezane s covidom-19,
pogojih in mehanizmih za stalno izmenjavo izkušenj in praks, promociji pro-
jekta, finančnih zadevah in zaključnih aktivnostih na projektu. Strokovni timi
so delovali na ravni fakultet. Njihovo delo se je osredotočalo na izvajanje razi-
skav, razvoj mehanizmov za pretok informacij in praks ter nudenje strokovne
pomoči in podpore VIZ. Na vseh sodelujočih VIZ so delovali razvojni timi (RT).
V posamezen RT so bili vključeni vsi sodelujoči na VIZ v projektu, vodil ga je
koordinator projektnih aktivnosti na VIZ. Povezovanje RT je potekalo na ravni
regij in celotnega projekta. Osrednje naloge RT so bile načrtovanje projektov
v sodelovanju z umetniki in KU, medsebojno povezovanje in širjenje praks,
dokumentiranje projektnih aktivnosti in udejanjanje trajnostnih vidikov pro-
jekta.

Za strokovno javnost in širše kulturno okolje se je izvajal cikel umetniških
dogodkov Živim umetnost. Umetniške dogodke so izvajali sodelujoči ume-
tniki in KU. Namen cikla je bil, da gledalec/poslušalec umetniško delo/umet-
niški dogodek doživi in ga ponotranji kot prvoosebno izkušnjo. Ta izkušnja
lahko spodbudi radovednost in zanimanje, ki sta vzgojitelju/učitelju spod-
buda za iskanje in razvijanje načinov vključevanja umetnosti v vzgojno-
izobraževalno delo, skupaj z umetnikom. Izvajanje tega cikla je bilo pred-
časno zaključeno zaradi epidemioloških razmer. Nadomestili smo ga z infor-
miranjem VIZ o povezavah do brezplačnih spletnih umetniških dogodkov, ki
so jih umetniki in KU izvajali na daljavo.

Usposabljanje vzgojiteljev in učiteljev na sodelujočih VIZ je potekalo v

² Pismo o sodelovanju v projektu je podpisalo skupaj 66 umetnikov in 57 kulturnih ustanov. So-
delovanje se je lahko vzpostavilo z vsemi na seznamu, izbira je bila prepuščena VIZ in koordi-
natorjem s fakultet ter iz Društva Petida.
³ V projektu so bile zastopane: književna vzgoja, likovna, glasbena, plesna, uprizoritvena in vizu-
alna umetnost ter multimedija.

15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20