Page 17 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 17
Uvodnik z orisom projekta

dobili v programu »Ko načrtovanje podpira raziskovanje v dialogu – proce-
sno načrtovanje z uporabo pedagoške dokumentacije«.

Poleg omenjenega modela smo v projektu razvili tudi participativni pristop
načrtovanja in spremljanja/dokumentiranja vzgojno-izobraževalnega procesa,
ki temelji na participaciji vseh vključenih v proces vzgoje ter evalvacijah in
refleksijah na osnovi raznovrstne dokumentacije pedagoškega procesa. Pri-
stop omogoča ponoven vpogled v poučevalno izkušnjo, refleksijo vloge od-
raslega ter spoznavanje strategij učenja otrok in mladostnikov. Participativno
načrtovanje poteka po načelih porajajočega se kurikuluma, s stalnim spre-
mljanjem/dokumentiranjem pedagoškega procesa in s posebnim poudar-
kom na odzivanju na pobude otrok/mladostnikov ter z vključevanjem vse-
binskih in procesnih pobud vseh vključenih v vzgojno-izobraževalno situa-
cijo/proces.

K trajnostnosti projektnih spoznanj po zaključku projekta prispeva tudi pri-
čujoča monografija Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah, ki ponuja celovit vpo-
gled v ideje in izvedbo projekta SKUM, kot so jo s sprotnimi raziskavami opi-
sali pisci poglavij. Razkriva nam široko paleto projektnih dejavnosti, od spod-
bujanja kakovostne vzgoje v umetnosti pri umetniških predmetih oziroma na
kurikularnih področjih do vzgoje z umetnostjo, kjer so povezave med ume-
tniškimi praksami in najrazličnejšimi »neumetnostnimi« kurikularnimi pod-
ročji ter predmeti omogočile dvig motivacije za aktivno učenje in poglablja-
nje učne snovi. V obeh oblikah so projektne dejavnosti omogočile spodbuja-
nje ustvarjalnih procesov pa tudi izboljševanje medosebnih odnosov, krepi-
tev občutka skupnosti, uvide v možnosti reševanja osebnih stisk in družbeni
angažma otrok ter mladostnikov. Umetniški projekti so se poleg tega izkazali
za dober način premagovanja številnih težav, ki so nastale zaradi zapiranja
vrtcev in šol v času pandemije covida-19.

Verjamemo, da bo pričujoča znanstvena monografija, skupaj s strokovnimi
opisi izvedenih praks, ki so objavljeni v strokovni monografiji Prakse izvajanja
umetnosti v vzgoji v vrtcih in šolah, in tematsko dvojno številko revije Vzgoja
in izobraževanje 53 (1–2) o vzgoji z umetnostjo kot žlahtni in pogosto spre-
gledani povezavi v pedagoškem delovanju dobra opora za nadaljevanje ek-
sperimentiranja ter sistematičnega uvajanja umetniških praks v vrtce in šole,
saj je skrajni čas, da pouk »tehnoloških znanj« uravnotežimo s humanistično
dimenzijo »poetskih praks«.

Literatura

Biesta, G. 2016. »The Rediscovery of Teaching: On Robot Vacuum Cleaners, Non-
Egological Education and the Limits of the Hermeneutical World View.«
Educational Philosophy and Theory 48 (4): 374–392.

17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22