Page 57 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 57
en umetniških izkušenj
v vzgojno-izobraževalnem procesu
v vrtcu, osnovni in srednji šoli

Helena Smrtnik Vitulić
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
helena.smrtnik@pef.uni-lj.si

Barbara Sicherl Kafol
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
barbara.sicherl@pef.uni-lj.si

Helena Korošec
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
helena.korosec@pef.uni-lj.si

Uršula Podobnik
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
ursa.podobnik@pef.uni-lj.si

Simona Prosen
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
simona.prosen@pef.uni-lj.si

Vesna Geršak
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
vesna.gersak@pef.uni-lj.si

V raziskavi nas je zanimal pomen vključevanja umetniških izkušenj v vzgojno-
izobraževalni proces v okviru projekta Razvijanje sporazumevalnih zmožnosti
s kulturno-umetnostno vzgojo (SKUM). V analizo smo zajeli štiri evalvacijska
poročila iz vrtcev, šest poročil iz osnovnih in dve poročili iz srednjih šol. Upo-
rabljena je bila kvalitativna analiza gradiva, s pomočjo katere smo prepoznali
širša in ožja področja pomena učenja s pomočjo umetniških izkušenj. Rezultati
so pokazali na šest področij delovanja, ki so bila značilna za sodelujoče v pro-
jektu: nove umetniške izkušnje (189 zapisov), sporazumevalne zmožnosti (123
zapisov), znanje in refleksija (106 zapisov), medosebni odnosi (104 zapisi), ču-
stva in osebnostna rast (96 zapisov) ter ustvarjalnost (29 zapisov). Omenjeni
rezultati kažejo, da so sodelujoči v procesu umetniških izkušenj v vzgojno-
izobraževalnem procesu prepoznali pomen umetnosti za različna področja de-
lovanja, ki smo jih kot pomembna želeli razviti skozi projekt.
Ključne besede: umetniške izkušnje, sporazumevalne zmožnosti, znanje, med-
osebni odnosi, čustva

Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih
in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-172-8.57-75
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62