Page 274 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 274
zetki v slovenščini
jezikoslovci projekta pa so jo uporabili za vnos prvih nalog. Evalvacija je
bila osredotočena na kakovost uporabe, uporabnost in učljivost Content
Managerja. Ocenjevalo ga je 12 udeležencev v vlogi avtorjev, ki so nekaj
časa uporabljali sistem za ustvarjanje in vnos vaj. Vsi udeleženci imajo pi-
sarniške veščine na ravni uporabnika in izkušnje z uporabo nekaterih vsa-
kodnevnih spletnih aplikacij.
Devet od 12 udeležencev je bilo žensk, trije pa so bili moški. Vsi so imeli
pred začetkom ocenjevanja osnovno znanje o orodju. Vsi udeleženci so pre-
jeli svoje vstopne podatke in navodila za dostop ter preprost uporabniški
priročnik za uporabo funkcij aplikacije.
Za vrednotenje smo izkoristili široko uporabljeno metodo, imenovano
lestvica uporabnosti sistema (s u s) (Brooke, 1996). Lestvica s u s je sesta-
vljena iz niza desetih vprašanj, kot prikazuje preglednica 6.1.
V vprašalniku s u s so lihe postavke pozitivne, sode pa negativne, kar
zmanjša pristranskost odziva pri izbiti odgovora. Udeležence smo pozvali,
naj izberejo med petimi točkami Likertove lestvice – od 1 do 5 –, ki pred-
stavljajo: sploh se ne strinjam, ne strinjam se, ne vem/niti se strinjam niti
se ne strinjam, strinjam se in popolnoma se strinjam. Z uporabo ustrezne
formule za odgovore, ki jo je opredelil Brooke (1996), je rezultat število med
0 in 100 (slika 6.22).
Rezultate ocenjevanja prikazuje preglednica 6.2, kjer so navedene ocene
desetih trditev vprašalnika. V zadnjih stolpcih so ločeno navedeni skupni
rezultati vprašalnika sus (sus), ocena faktorja uporabnosti (Us.) in ocena
faktorja učljivosti (Le.). Iz preglednice lahko vidimo, da je ocena su s 75,2,
kar oceno uvršča med »dobro« in »odlično« glede na ocene (Bangor idr.,
2009), opredeljene v lestvici s u s. Rezultate vprašalnika s u s za 12 udele-
žencev prikazuje slika 6.23.
Na podlagi dveh sklopov dejavnikov smo raziskali tudi oceno uporabno-
sti in enostavnosti učenja. Trditvi 4 in 10 v vprašalniku su s (preglednica
6.1) omogočata vrednotenje enostavnosti učenja, preostale trditve v vpra-
šalniku pa oceno uporabnosti (Lewis, 2009). Če seštejemo ocene stavkov 4
in 10 ter jih pomnožimo z 12,5, lahko ocenimo učljivost sistema, ki jo pri-
kazuje zadnji stolpec v preglednici 6.2. Povprečna ocena učljivosti je 75,0
od 100, kar pomeni, da ima to orodje visoko stopnjo učljivosti, zahteva le
malo časa in dodatne pomoči. Oceno uporabnosti smo izračunali s seštev-
kom rezultatov drugih izjav in nato vse pomnožili s 3.125. Povprečna ocena
uporabnosti je bila 75,3 od 100, kar kaže na zelo spodbuden odziv uporab-
nikov Content Managerja LanGuide.
Dobljene rezultate za uporabnost in učljivost prikazujeta sliki 6.24 in
274
jezikoslovci projekta pa so jo uporabili za vnos prvih nalog. Evalvacija je
bila osredotočena na kakovost uporabe, uporabnost in učljivost Content
Managerja. Ocenjevalo ga je 12 udeležencev v vlogi avtorjev, ki so nekaj
časa uporabljali sistem za ustvarjanje in vnos vaj. Vsi udeleženci imajo pi-
sarniške veščine na ravni uporabnika in izkušnje z uporabo nekaterih vsa-
kodnevnih spletnih aplikacij.
Devet od 12 udeležencev je bilo žensk, trije pa so bili moški. Vsi so imeli
pred začetkom ocenjevanja osnovno znanje o orodju. Vsi udeleženci so pre-
jeli svoje vstopne podatke in navodila za dostop ter preprost uporabniški
priročnik za uporabo funkcij aplikacije.
Za vrednotenje smo izkoristili široko uporabljeno metodo, imenovano
lestvica uporabnosti sistema (s u s) (Brooke, 1996). Lestvica s u s je sesta-
vljena iz niza desetih vprašanj, kot prikazuje preglednica 6.1.
V vprašalniku s u s so lihe postavke pozitivne, sode pa negativne, kar
zmanjša pristranskost odziva pri izbiti odgovora. Udeležence smo pozvali,
naj izberejo med petimi točkami Likertove lestvice – od 1 do 5 –, ki pred-
stavljajo: sploh se ne strinjam, ne strinjam se, ne vem/niti se strinjam niti
se ne strinjam, strinjam se in popolnoma se strinjam. Z uporabo ustrezne
formule za odgovore, ki jo je opredelil Brooke (1996), je rezultat število med
0 in 100 (slika 6.22).
Rezultate ocenjevanja prikazuje preglednica 6.2, kjer so navedene ocene
desetih trditev vprašalnika. V zadnjih stolpcih so ločeno navedeni skupni
rezultati vprašalnika sus (sus), ocena faktorja uporabnosti (Us.) in ocena
faktorja učljivosti (Le.). Iz preglednice lahko vidimo, da je ocena su s 75,2,
kar oceno uvršča med »dobro« in »odlično« glede na ocene (Bangor idr.,
2009), opredeljene v lestvici s u s. Rezultate vprašalnika s u s za 12 udele-
žencev prikazuje slika 6.23.
Na podlagi dveh sklopov dejavnikov smo raziskali tudi oceno uporabno-
sti in enostavnosti učenja. Trditvi 4 in 10 v vprašalniku su s (preglednica
6.1) omogočata vrednotenje enostavnosti učenja, preostale trditve v vpra-
šalniku pa oceno uporabnosti (Lewis, 2009). Če seštejemo ocene stavkov 4
in 10 ter jih pomnožimo z 12,5, lahko ocenimo učljivost sistema, ki jo pri-
kazuje zadnji stolpec v preglednici 6.2. Povprečna ocena učljivosti je 75,0
od 100, kar pomeni, da ima to orodje visoko stopnjo učljivosti, zahteva le
malo časa in dodatne pomoči. Oceno uporabnosti smo izračunali s seštev-
kom rezultatov drugih izjav in nato vse pomnožili s 3.125. Povprečna ocena
uporabnosti je bila 75,3 od 100, kar kaže na zelo spodbuden odziv uporab-
nikov Content Managerja LanGuide.
Dobljene rezultate za uporabnost in učljivost prikazujeta sliki 6.24 in
274