Page 37 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 37
Izvajanje izveninstitucionalnega
praktičnega usposabljanja študentov
nepedagoških študijskih programov:
primer Geografije 1. stopnje
Valentina Brečko Grubar
Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
valentina.brecko.grubar@fhs.upr.si
Študijsko področje: KLASIUS-P-16: glavno področje:
03 Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
FRASCATI: 5 Družboslovne vede
Stopnja študijskega programa: prva stopnja (univerzitetni program)
Študijski program: Geografija
Predmet: Študijska praksa
Način izvedbe: hibridno
Predvideno število študentov: ni določeno/individualno
Utemeljitev
Namen poglavja je predstaviti izkušnje z izvajanjem izveninstitucionalnega
praktičnega usposabljanja študentov prve stopnje, ki poteka organizirano od
bolonjske prenove študijskega programa. V več letih izkušenj smo se soočili
s številnimi težavami in dilemami, ki smo jih iz leta v leto reševali in s tem iz-
boljševali učno enoto. V veliko pomoč so nam bila mnenja in izkušnje študen-
tov – udeležencev, mnenja in izkušnje mentorjev, tako na fakulteti oziroma
oddelku kot na partnerskih ustanovah, kjer so študenti opravljali praktično
usposabljanje. Sedaj izvajanje učne enote Študijska praksa poteka po dogo-
vorjenih in utečenih postopkih, kar je v zadovoljstvo vsem sodelujočim. Po
lastnem mnenju so študenti z izveninstitucionalnim praktičnim usposablja-
njem pridobili zelo pomembne kompetence in spoznali potencialne zapo-
slovalce. Želeli so si večji obseg praktičnega usposabljanja, da bi pridobili še
več izkušenj, zato smo število ur z 90 povečali na 120 in z njim nadomestili
zaključno delo. V obsegu 90 ur je opravljanje učne enote omogočeno tudi
študentom dvopredmetnega programa in podobno učno enoto smo vklju-
čili v predmetnik na drugi stopnji študija.
Študenti v okviru praktičnega usposabljanja razvijajo tako splošne kom-
petence, ki so neodvisne od študijskega programa, ki ga obiskujejo, kot spe-
Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki:
primeri in utemeljitve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-178-0.37-46
praktičnega usposabljanja študentov
nepedagoških študijskih programov:
primer Geografije 1. stopnje
Valentina Brečko Grubar
Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
valentina.brecko.grubar@fhs.upr.si
Študijsko področje: KLASIUS-P-16: glavno področje:
03 Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
FRASCATI: 5 Družboslovne vede
Stopnja študijskega programa: prva stopnja (univerzitetni program)
Študijski program: Geografija
Predmet: Študijska praksa
Način izvedbe: hibridno
Predvideno število študentov: ni določeno/individualno
Utemeljitev
Namen poglavja je predstaviti izkušnje z izvajanjem izveninstitucionalnega
praktičnega usposabljanja študentov prve stopnje, ki poteka organizirano od
bolonjske prenove študijskega programa. V več letih izkušenj smo se soočili
s številnimi težavami in dilemami, ki smo jih iz leta v leto reševali in s tem iz-
boljševali učno enoto. V veliko pomoč so nam bila mnenja in izkušnje študen-
tov – udeležencev, mnenja in izkušnje mentorjev, tako na fakulteti oziroma
oddelku kot na partnerskih ustanovah, kjer so študenti opravljali praktično
usposabljanje. Sedaj izvajanje učne enote Študijska praksa poteka po dogo-
vorjenih in utečenih postopkih, kar je v zadovoljstvo vsem sodelujočim. Po
lastnem mnenju so študenti z izveninstitucionalnim praktičnim usposablja-
njem pridobili zelo pomembne kompetence in spoznali potencialne zapo-
slovalce. Želeli so si večji obseg praktičnega usposabljanja, da bi pridobili še
več izkušenj, zato smo število ur z 90 povečali na 120 in z njim nadomestili
zaključno delo. V obsegu 90 ur je opravljanje učne enote omogočeno tudi
študentom dvopredmetnega programa in podobno učno enoto smo vklju-
čili v predmetnik na drugi stopnji študija.
Študenti v okviru praktičnega usposabljanja razvijajo tako splošne kom-
petence, ki so neodvisne od študijskega programa, ki ga obiskujejo, kot spe-
Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki:
primeri in utemeljitve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-178-0.37-46