Page 38 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 38
entina Brečko Grubar
cifične kompetence, ki so neposredno vezane na svojevrstne vsebine štu-
dijskega programa (Juriševič idr. 2007) in so usmerjene zlasti v večjo zapo-
sljivost diplomantov. Po zaključku študija namreč vstopajo na trg dela s po-
klicem, ki ni reguliran, in je zato pri iskanju zaposlitve znotraj področja po-
membno izkazati različne splošne in specifične kompetence, »uporabne« za
potencialne delodajalce. Diplomanti z večjim naborom kompetenc povečajo
svoje zaposlitvene možnosti (Crebert idr. 2007; Blanchard idr. 2013; Jackson
2015; Repe 2016). Praktično usposabljanje študentom omogoča, da prever-
jajo, prenašajo in uporabljajo pridobljeno teoretično znanje, utrjujejo upo-
rabne kompetence (kognitivne sposobnosti, reševanje realnih problemov,
tehnološke spretnosti, jezikovne spretnosti, sposobnost organiziranja delov-
nega časa . . .), razvijajo medosebnostne kompetence (samokritičnost, kritič-
nost, etičnost, delo v skupini . . .) in nenazadnje sistemske kompetence (av-
tonomnost pri delu, podjetnost, iniciativnost, skrb za kakovost, raziskovalne
spretnosti, kreativnost, vodenje . . .) (Kristl idr. 2007).
Cilji
Glavni cilj učne enote je uporaba teoretičnih in metodoloških znanj ter spret-
nosti, pridobljenih tekom študija, v praksi in s tem nadgradnja znanja ter raz-
vijanje kompetenc. Opravljanje obveznosti Študijske prakse je proces učenja,
ne le pridobivanja praktičnih izkušenj oziroma uporabe znanja v delovnem
okolju izbrane ustanove.
Podrobnejši cilji učne enote so, da študent:
– izbere in oblikuje prijavo projekta, ki ga bo izvajal tekom praktičnega
usposabljanja;
– spozna delovno okolje, ki je strokovno povezano s študijsko smerjo;
– sprejme delovne obveznosti in se vključi v izvajanje širšega projekta v
ustanovi;
– uporabi tekom študija usvojeno znanje pri reševanju nalog pri pro-
jektu;
– delovne obveznosti strokovno in odgovorno opravi;
– o opravljenih nalogah poroča, oceni rezultate in svoj prispevek;
– prepozna kompetence, ki jih je razvil tekom opravljanja praktičnega us-
posabljanja.
Pri tem naj bi študenti razvili naslednje kompetence:
– sposobnost povezovanja tekom študija usvojenega znanja s prakso;
– sposobnost uporabe usvojenega znanja pri reševanju konkretnih pro-
blemov;
38
cifične kompetence, ki so neposredno vezane na svojevrstne vsebine štu-
dijskega programa (Juriševič idr. 2007) in so usmerjene zlasti v večjo zapo-
sljivost diplomantov. Po zaključku študija namreč vstopajo na trg dela s po-
klicem, ki ni reguliran, in je zato pri iskanju zaposlitve znotraj področja po-
membno izkazati različne splošne in specifične kompetence, »uporabne« za
potencialne delodajalce. Diplomanti z večjim naborom kompetenc povečajo
svoje zaposlitvene možnosti (Crebert idr. 2007; Blanchard idr. 2013; Jackson
2015; Repe 2016). Praktično usposabljanje študentom omogoča, da prever-
jajo, prenašajo in uporabljajo pridobljeno teoretično znanje, utrjujejo upo-
rabne kompetence (kognitivne sposobnosti, reševanje realnih problemov,
tehnološke spretnosti, jezikovne spretnosti, sposobnost organiziranja delov-
nega časa . . .), razvijajo medosebnostne kompetence (samokritičnost, kritič-
nost, etičnost, delo v skupini . . .) in nenazadnje sistemske kompetence (av-
tonomnost pri delu, podjetnost, iniciativnost, skrb za kakovost, raziskovalne
spretnosti, kreativnost, vodenje . . .) (Kristl idr. 2007).
Cilji
Glavni cilj učne enote je uporaba teoretičnih in metodoloških znanj ter spret-
nosti, pridobljenih tekom študija, v praksi in s tem nadgradnja znanja ter raz-
vijanje kompetenc. Opravljanje obveznosti Študijske prakse je proces učenja,
ne le pridobivanja praktičnih izkušenj oziroma uporabe znanja v delovnem
okolju izbrane ustanove.
Podrobnejši cilji učne enote so, da študent:
– izbere in oblikuje prijavo projekta, ki ga bo izvajal tekom praktičnega
usposabljanja;
– spozna delovno okolje, ki je strokovno povezano s študijsko smerjo;
– sprejme delovne obveznosti in se vključi v izvajanje širšega projekta v
ustanovi;
– uporabi tekom študija usvojeno znanje pri reševanju nalog pri pro-
jektu;
– delovne obveznosti strokovno in odgovorno opravi;
– o opravljenih nalogah poroča, oceni rezultate in svoj prispevek;
– prepozna kompetence, ki jih je razvil tekom opravljanja praktičnega us-
posabljanja.
Pri tem naj bi študenti razvili naslednje kompetence:
– sposobnost povezovanja tekom študija usvojenega znanja s prakso;
– sposobnost uporabe usvojenega znanja pri reševanju konkretnih pro-
blemov;
38