Page 39 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 39
Izvajanje izveninstitucionalnega praktičnega usposabljanja študentov
– obvladovanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov v praksi;
– zmožnost razlaganja, utemeljevanja, prepričevanja, javnega nastopa-
nja in predstavljanja predlaganih rešitev;
– zmožnost za delovanje v skupini pri uresničevanju zastavljenih nalog;
– spretnost pridobivanja interdisciplinarnih znanj pri uresničevanju za-
stavljenih nalog;
– sposobnost kritične in samokritične presoje rezultatov.
Pričakovani učni izidi so naslednji:
– zasnujejo projektno nalogo s cilji in z raziskovalnimi vprašanji;
– uporabijo ustrezne metode za dosego ciljev;
– samoorganizirajo si delo in ga izvajajo v dogovoru z mentorjem na
praktičnem usposabljanju;
– komunicirajo in tvorno sodelujejo v timskem delu;
– javno predstavijo in zagovarjajo rezultate svojega dela;
– ovrednotijo različne postopke in metode, ki so jih uporabili v postopku
reševanja zastavljenega projekta.
Vsebina predstavljenega sklopa
Učna enota ima oblikovan učni načrt, kjer so navedeni zgoraj navedeni cilji,
kompetence in učni izidi. Nosilec učne enote na fakulteti oziroma oddelku je
izbran visokošolski učitelj, ki opravlja naloge mentorja na oddelku. Tekom let
izvajanja učne enote je oddelek vzpostavil stike s številnimi institucijami, ka-
terih delovanje je strokovno povezano s študijsko smerjo, na ravni fakultete
pa so bili v nadaljevanju podpisani dvostranski sporazumi o izvajanju učne
enote Študijska praksa. Tako se je oblikoval seznam t. i. partnerskih ustanov.
Vsaka od njih ima dogovorjenega koordinatorja.
Organizacija in izvedba učne enote Študijska praksa vsako leto poteka v
naslednjih fazah.
Faza 1
– mentor študijske prakse na oddelku v začetku študijskega leta partner-
skim ustanovam pošlje vprašanje o možnostih sprejema študentov na
prakso (op.: partnerske ustanove se po svoji presoji odločijo, ali bodo
sprejele študenta, in tega niso dolžne storiti vsako leto);
– koordinatorji v ustanovah, ki bodo sodelovale pri praktičnem usposa-
bljanju študentov, nato mentorju na oddelku posredujejo delovne na-
slove projektov s cilji, predvidenim časom in krajem izvajanja projekta,
podatke o mentorju na praktičnem usposabljanju, informacije o pred-
39
– obvladovanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov v praksi;
– zmožnost razlaganja, utemeljevanja, prepričevanja, javnega nastopa-
nja in predstavljanja predlaganih rešitev;
– zmožnost za delovanje v skupini pri uresničevanju zastavljenih nalog;
– spretnost pridobivanja interdisciplinarnih znanj pri uresničevanju za-
stavljenih nalog;
– sposobnost kritične in samokritične presoje rezultatov.
Pričakovani učni izidi so naslednji:
– zasnujejo projektno nalogo s cilji in z raziskovalnimi vprašanji;
– uporabijo ustrezne metode za dosego ciljev;
– samoorganizirajo si delo in ga izvajajo v dogovoru z mentorjem na
praktičnem usposabljanju;
– komunicirajo in tvorno sodelujejo v timskem delu;
– javno predstavijo in zagovarjajo rezultate svojega dela;
– ovrednotijo različne postopke in metode, ki so jih uporabili v postopku
reševanja zastavljenega projekta.
Vsebina predstavljenega sklopa
Učna enota ima oblikovan učni načrt, kjer so navedeni zgoraj navedeni cilji,
kompetence in učni izidi. Nosilec učne enote na fakulteti oziroma oddelku je
izbran visokošolski učitelj, ki opravlja naloge mentorja na oddelku. Tekom let
izvajanja učne enote je oddelek vzpostavil stike s številnimi institucijami, ka-
terih delovanje je strokovno povezano s študijsko smerjo, na ravni fakultete
pa so bili v nadaljevanju podpisani dvostranski sporazumi o izvajanju učne
enote Študijska praksa. Tako se je oblikoval seznam t. i. partnerskih ustanov.
Vsaka od njih ima dogovorjenega koordinatorja.
Organizacija in izvedba učne enote Študijska praksa vsako leto poteka v
naslednjih fazah.
Faza 1
– mentor študijske prakse na oddelku v začetku študijskega leta partner-
skim ustanovam pošlje vprašanje o možnostih sprejema študentov na
prakso (op.: partnerske ustanove se po svoji presoji odločijo, ali bodo
sprejele študenta, in tega niso dolžne storiti vsako leto);
– koordinatorji v ustanovah, ki bodo sodelovale pri praktičnem usposa-
bljanju študentov, nato mentorju na oddelku posredujejo delovne na-
slove projektov s cilji, predvidenim časom in krajem izvajanja projekta,
podatke o mentorju na praktičnem usposabljanju, informacije o pred-
39