Page 45 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 45
Izvajanje izveninstitucionalnega praktičnega usposabljanja študentov

Pisanje »Poročila o opravljenem projektu« je individualno delo, študentu
pa je v pomoč mentor na oddelku, ki poročilo pregleda in oceni. Študent po-
drobno predstavi uporabljene metode, vsebino raziskovalnega projekta, pri
katerem je sodeloval, pridobljeno teoretično znanje, rezultate lastnega dela
in jih ovrednoti. Struktura pisnega izdelka mora biti skladna s fakultetnimi na-
vodili za pisanje zaključnih in seminarskih del ter obsegati 8.000–10.000 zna-
kov brez presledkov. S pisanjem poročila študent nadgradi znanje pisnega
izražanja, oblikovanja in posredovanja rezultatov. V skupni oceni učne enote
Študijska praksa poročilo predstavlja kar 50  ocene.

Javna predstavitev poročil, ki poteka v vnaprej določenih terminih s strani
mentorja na oddelku, je možnost za izmenjavo mnenj, pridobivanje informa-
cij o izkušnjah na praktičnem usposabljanju kolegov oziroma o ustanovah
in njihovem raziskovalnem delu. Za študenta je predstavitev še ena izkušnja
javnega nastopanja (posredovanje informacij in argumentacija) in aktivnega
sodelovanja v diskusiji. Predstavitev se, poleg prej navedenih udeležencev
(študentov, učiteljev in mentorjev), pogosto udeležijo tudi partnerji in starši,
saj predstavlja zadnje dejanje ob zaključku študija na prvi stopnji. Zaključi se
z razglasitvijo ocen.

Potrebni materiali
Materiali ali gradivo ni vnaprej predvideno. Učni načrt enote Študijska pra-
ksa, izvedbeni načrt učne enote, vzorci oziroma primeri izpolnjenih obraz-
cev, seznami projektov in partnerskih ustanov, kjer je ponujeno opravljanje
študijske prakse, podrobnejša navodila ipd. izvajalec učne enote vsako leto
objavi v e-učilnici.

Navedena in priporočena literatura
Blanchard, R. D., M. L. Carter, R. B. Kent in C. A. Badurek. 2013. »The Value of an In-

ternship Experience for Early Career Geographers.« V Practicing Geography,
ur. M. Solen, K. Foote in J. Monk, 41–58. Boston: Pearson.
Crebert, G., M. Bates, B. Bell, C.-J. Patrick in V. Cragnolini. 2007. »Developing Ge-
neric Skills at University, During Work Placement and in Employment: Gra-
duates’ Perceptions.« Higher Education Research & Development 23 (2): 147–
165.
Jackson, D. 2015. »Employability Skill Development in Work-Integrated Lear-
ning: Barriers and Best Practice.« Studies in Higher Education 40 (2): 350–367.
Juriševič, M., M. Lipec-Stopar, Z. Magajna, M. Krajnčan, T. Devjak, M. Valenčič
Zuljan in J. Vogrinc. 2007. Praktično pedagoško usposabljanje: izhodišča –
model – izkušnje. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
Kristl, J., M. Juriševič, M. Šoukal Ribičič, J. Pucelj, M. Vrtačnik, Z. Trošt in M. Ko-

45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50