Page 50 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 50
a Lovec

jeziku, uspešno izmenjavo informacij o strokovnih temah, pisanje splošnih
in strokovnih besedil, samostojno rabo različnih virov ter pridobivanje po-
datkov iz strokovnih besedil s področja turizma v tujem jeziku, razumevanje
kulture in uspešno sporazumevanje s tujimi gosti.

Učni izidi izbrane enote
Izbrana enota se osredotoča na zgodbarjenje in turistično vodenje. Učni izidi
te enote so:

– študent poišče in uporablja vire za izdelavo avdiovodnika (splošne in-
formacije, osrednje znamenitosti in zanimivosti) na določeni turistični
destinaciji,

– študent aplicira pridobljene informacije na italijanskega gosta (pozna-
vanje specifik),

– študent uporabi že znana načela zgodbarjenja in
– študent izdela avdiovodnik s pomočjo aplikacije (študent kot ustvarja-

lec in ne le končni uporabnik).

Predstavljena naloga razvija veščine iskanja podatkov, pisanja, organiza-
cije idej, rabe tehnologije, predstavitve in reševanja problemov. Gre torej za
t. i. pismenost 21. stoletja (angl. 21st-century literacy) ki je (Robin 2008) kombi-
nacija različnih vrst pismenosti: splošne, tehnološke (zmožnost rabe računal-
nika za učenje) oziroma digitalne, vizualne (zmožnost razumevanja in komu-
nikacije preko vizualnih medijev) ter informativne (zmožnost iskanja, evalva-
cije in sinteze informacij) pismenosti.

Vsebina predstavljenega sklopa
Jezik stroke in informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT)
Predstavljen sklop sodi med poskus vpeljave prvin prožnega učenja v jezik
stroke in obenem rabo IKT. Uskladitev vsebin študijskega procesa z osebnimi
in s poklicnimi interesi študentov je danes namreč nujna. Učitelj pa mora za
uspešno izvedbo takega projektnega dela postaviti zelo jasne cilje in opre-
deliti uporabo tehnik, s katerimi jih bodo študenti lahko dosegli. V opisanem
primeru so študentje na nižji stopnji poznavanja jezika, v tem primeru A2, kar
je še dodaten izziv za učitelja. Ker je znanje jezika na nizki ravni, se je izkazalo
za smiselno, da učitelj posreduje nekatere vire glede na jezikovne cilje, štu-
dentje pa s samostojnim delom utrdijo strukture in lahko kreativno uporabijo
tudi jezikovne zakonitosti, ki so jih usvojili.

Prožno učenje in poučevanje razumemo kot nekaj pozitivnega, kar poveča
študentovo izbiro in posledično odgovornost za učni proces (Orr, Weller in

50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55