Page 55 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 55
Obrnjeno učenje in poučevanje
v visokem šolstvu: primer dobre prakse
pri angleškem strokovnem jeziku

Šarolta Godnič Vičič
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica
sarolta.godnic@fts.upr.si

Študijsko področje: KLASIUS-P-16: glavno področje:
10 Transport, varnost, gostinstvo in turizem, osebne storitve
FRASCATI: 7 Multidisciplinarno in interdisciplinarno raziskovanje

Stopnja študijskega programa: prva stopnja (univerzitetni program)
Študijski program: Turizem
Predmet: Angleški jezik v turizmu (vstopna raven B2, izstopna raven B2+
Skupnega evropskega jezikovnega okvira)
Način izvedbe: klasično, na daljavo, kombinirano
Vrsta kontaktnih ur: predavanja in laboratorijske vaje
Predvideno število študentov: do 20 študentov

Utemeljitev
Učenje je učinkovitejše, če so študenti aktivno vključeni v učni proces, sode-
lujejo s svojimi vrstniki in se spopadajo z izzivi, ki od njih zahtevajo, da infor-
macije, pridobljene iz različnih virov, povežejo in združijo, jih kritično ovre-
dnotijo ter uporabijo za reševanje težav iz realnega sveta (Laurillard 2012).
Ta načela veljajo tudi za učenje tujih jezikov stroke. V časih, ko zaradi nesta-
novitne epidemiološke slike ali spremenjenih potreb študentov pogosteje
posežemo po kombiniranem načinu poučevanja ali celo po poučevanju na
daljavo, sta poznavanje in uporaba metod poučevanja, ki jih lahko učinko-
vito prilagodimo različnim načinom izvedbe predmeta, toliko pomembnejša.
Med te metode prištevamo tudi obrnjeno učenje in poučevanje, za katerega
se je med poukom na daljavo zaradi epidemije bolezni covida-19 izkazalo, da
je pri spletni izvedbi ravno tako učinkovito kot pri klasični ali kombinirani ter
da so študenti pri tem načinu učenja lažje ohranili svojo motivacijo za študij
(Jia idr. 2021; Sanandaji in Ghanbartehrani 2021; Tang idr. 2020).

Obrnjeno učenje in poučevanje strokovna literatura (npr. Bergmann in
Sams 2012; Butt 2014; Gillette 2018; Plešec Gasparič, Valenčič Zuljan in Kalin
2020) pogosto opredeljuje z njegovimi formalnimi lastnostmi. Tako se naj-

Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki:
primeri in utemeljitve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-178-0.55-64
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60