Page 52 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 52
a Lovec

rani, posneti in ponovno poslušani. Jezik je neobhodno sredstvo za izdelavo
take projektne naloge.

Opis procesa
Priprava na delo in analiza gradiva
Poteka pri kontaktnih urah, študentje se seznanijo s cilji tovrstnega dela in
potekom po fazah (analiza, razvoj, implementacija in evalvacija), z gradivom
in tudi jezikovnimi vidiki projektne naloge. Izrazijo svoja pričakovanja in po-
misleke. Seznanijo se s številkami slovenskega turizma, pomembnostjo itali-
janskega gosta, obiščejo turistične portale kot pomoč za analizo izbora desti-
nacij. Preko gradiva tudi spoznajo italijanskega gosta in njegove specifike pri
obisku Slovenije. Osnove zgodbarjenja v turizmu študentje že poznajo in to
je osnova za nadaljnje delo, seznanjeni so tudi s prvinami dobrega vodenja.

Razvoj
Nadaljuje se z načrtovanjem in razpravo o vsebini projektne naloge posame-
zne skupine ter preide na tehnično predstavitev aplikacije z analizo primera
avdiovodnika, ki so ga ravno tako izdelali tuji študentje, ki se učijo italijan-
skega jezika za potrebe turistične stroke. Aplikacija Izi.travel, ki jo študentje
uporabijo za izdelavo naloge, je brezplačna odprta platforma za pripovedo-
vanje zgodb, kjer se lahko ustvari avdio- ali multimedijske vodnike. Uporablja
se jo za vodenja po muzejih ali pa po destinacijah. Zgodbo se lahko posname,
naloži svoje zvočne zapise, poveže na lokacije ali mesta ter doda fotografije,
videoposnetke ali kvize. Tak izdelek je nato na voljo vsem, ki naložijo to apli-
kacijo na svoje pametne telefone.

Implementacija
Gre za oblikovanje projektne naloge v manjših skupinah, ki jih učitelj nadzo-
ruje in nudi podporo. Študentje izberejo destinacijo, ki bi jo želeli predstaviti,
ciljno skupino, ki ji bo avdiovodnik namenjen, in etape, ki jih želijo predstaviti
tako, da bodo zadostili prvinam zgodbarjenja. Nato iščejo informacije, po-
trebne za opis, izberejo, na kaj se bodo osredotočili. Nadaljujejo z izdelavo
opisov, iskanjem ali s posnetjem fotografij, pisnim in z ustnim izražanjem in
s tehničnim delom naloge, ko avdiovodnik zgradijo na platformi.

Evalvacija
Pri kontaktnih urah vodnik predstavijo, sledita razprava in analiza. Končni iz-
delek se lahko uporabi tudi za uvod v nove teme in za preverjanje razumeva-
nja, analiziranje, sintezo in refleksijo.

52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57