Page 103 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 103
Spremembe produkta križarjenj ob pojavu pandemije covida-19
• omiljeni splošni pogoji in fleksibilne rezervacije,
• zavarovanje Covid Protection Plan za situacije, povezane z virusom.
V prihodnje imata ponudnika križarjenj Costa Crociere in m sc Cru-
ises predviden začetek plovbe za vse več križark, vse pa je odvisno od
situacije in poteka pandemije covida-19 po svetu. Vsi ukrepi, ki so bili
uvedeni kot posledica pandemije, se lahko po potrebi sproti spreminjajo.
Ocena zanimanja slovenskih potnikov za spremenjen
produkt križarjenj
Po analizi sprememb produkta križarjenj oziroma ukrepov, ki jih kot po-
sledica pandemije covida-19 izvajata ponudnika križarjenja Costa Croci-
ere in m s c Cruises, ter po pregledu tujih raziskav (Cruise Lines Inter-
national Association, b. l.a) nas zanima, kakšen bi bil interes slovenskih
potnikov za spremenjen produkt križarjenj in kako je pandemija vpli-
vala na njihovo razmišljanje. Da bi preverili, kakšen interes za rezervacije
lahko v tej panogi pričakujemo na slovenskem trgu v bližnji prihodnosti,
smo opravili raziskavo.
Kot raziskovalni inštrument smo sestavili in uporabili anketni vpra-
šalnik, ki je zajemal 21 vprašanj na 12 straneh. Naš ciljni segment so bile
osebe, ki so vsaj enkrat že bile na križarjenju. Vsa vprašanja niso bila na-
menjena vsem respondentom, saj smo vprašalnik razdelili na tri dele. V
prvem delu vprašalnika so vsi vprašani odgovarjali na splošna vprašanja
v povezavi s križarjenji. Zanimale so nas navade potnikov pred pojavom
pandemije. Nato smo vprašalnik razdelili na dva dela: na enega so odgo-
varjali samo potniki, ki ne bi šli nikoli več na križarjenje, na drugega pa
samo potniki, ki bi še kdaj šli na križarjenje. Osebe, ki so odgovorile, da
ne bi več križarile, smo povprašali o razlogih, zakaj ne, in kako bi bilo,
če ne bi bilo virusa covid-19. Osebe, ki so odgovorile, da bi še šle na kri-
žarjenje, pa smo usmerili v razmišljanje o rezervacijah zdaj, torej v času
pandemije, in jih posredno seznanili z ukrepi, ki se trenutno izvajajo na
križarkah. Po seznanitvi z ukrepi so bili anketiranci povprašani, ali bi bili
pripravljeni potovati ob navedenih ukrepih, in na tej točki smo vprašalnik
ponovno razdelili na dva dela. Osebe, ki ne bi bile pripravljene potovati
ob izvajanju ukrepov za preprečevanje širjenja virusa covid-19, so z odgo-
varjanjem zaključile, pri osebah, ki bi bile pripravljene potovati, pa smo
ponovili splošna vprašanja iz prvega dela, saj nas je zanimalo, ali je pojav
virusa covid-19 prinesel spremembe v razmišljanju potnikov, vidne glede
na čas pred virusom.
103
• omiljeni splošni pogoji in fleksibilne rezervacije,
• zavarovanje Covid Protection Plan za situacije, povezane z virusom.
V prihodnje imata ponudnika križarjenj Costa Crociere in m sc Cru-
ises predviden začetek plovbe za vse več križark, vse pa je odvisno od
situacije in poteka pandemije covida-19 po svetu. Vsi ukrepi, ki so bili
uvedeni kot posledica pandemije, se lahko po potrebi sproti spreminjajo.
Ocena zanimanja slovenskih potnikov za spremenjen
produkt križarjenj
Po analizi sprememb produkta križarjenj oziroma ukrepov, ki jih kot po-
sledica pandemije covida-19 izvajata ponudnika križarjenja Costa Croci-
ere in m s c Cruises, ter po pregledu tujih raziskav (Cruise Lines Inter-
national Association, b. l.a) nas zanima, kakšen bi bil interes slovenskih
potnikov za spremenjen produkt križarjenj in kako je pandemija vpli-
vala na njihovo razmišljanje. Da bi preverili, kakšen interes za rezervacije
lahko v tej panogi pričakujemo na slovenskem trgu v bližnji prihodnosti,
smo opravili raziskavo.
Kot raziskovalni inštrument smo sestavili in uporabili anketni vpra-
šalnik, ki je zajemal 21 vprašanj na 12 straneh. Naš ciljni segment so bile
osebe, ki so vsaj enkrat že bile na križarjenju. Vsa vprašanja niso bila na-
menjena vsem respondentom, saj smo vprašalnik razdelili na tri dele. V
prvem delu vprašalnika so vsi vprašani odgovarjali na splošna vprašanja
v povezavi s križarjenji. Zanimale so nas navade potnikov pred pojavom
pandemije. Nato smo vprašalnik razdelili na dva dela: na enega so odgo-
varjali samo potniki, ki ne bi šli nikoli več na križarjenje, na drugega pa
samo potniki, ki bi še kdaj šli na križarjenje. Osebe, ki so odgovorile, da
ne bi več križarile, smo povprašali o razlogih, zakaj ne, in kako bi bilo,
če ne bi bilo virusa covid-19. Osebe, ki so odgovorile, da bi še šle na kri-
žarjenje, pa smo usmerili v razmišljanje o rezervacijah zdaj, torej v času
pandemije, in jih posredno seznanili z ukrepi, ki se trenutno izvajajo na
križarkah. Po seznanitvi z ukrepi so bili anketiranci povprašani, ali bi bili
pripravljeni potovati ob navedenih ukrepih, in na tej točki smo vprašalnik
ponovno razdelili na dva dela. Osebe, ki ne bi bile pripravljene potovati
ob izvajanju ukrepov za preprečevanje širjenja virusa covid-19, so z odgo-
varjanjem zaključile, pri osebah, ki bi bile pripravljene potovati, pa smo
ponovili splošna vprašanja iz prvega dela, saj nas je zanimalo, ali je pojav
virusa covid-19 prinesel spremembe v razmišljanju potnikov, vidne glede
na čas pred virusom.
103