Page 115 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 115
ustvena ekonomija kot osnova
za marketing aktivnega turizma
v naravi v novi realnosti
Sandra Ćeha
sandraceha@gmail.com
Prilagajanje turistične dejavnosti nas vedno opozarja na vlogo posame-
znika v dinamičnem svetu, polnem izzivov in hitrih sprememb. Danes
smo priča spremembi, do katere je prišlo v storitveni ekonomiji, in si-
cer da produkti in storitve za uporabnika niso več dovolj, temveč je
sedaj v ospredju marketing doživetij. Koncept izkustvene ekonomije
temelji na ustvarjanju edinstvenih doživetij na osebni ravni za posame-
znika, ki vsebujejo elemente zabave, izobraževanja, estetike in pobega.
S kvalitativno raziskavo smo ugotavljali, kako v novi realnosti z upo-
rabo modela izkustvene ekonomije znotraj ponudbe aktivnega turizma
v naravi v Sloveniji izkoristiti moč novih oblik marketinga produktov
in storitev aktivnega turizma v naravi. Na osnovi rezultatov kvalitativ-
nega raziskovanja smo zastavili predlog modela marketinga aktivnega
turizma v naravi v okvirih izkustvene ekonomije. Predlagani model je
lahko nova oblika marketinga v novi realnosti in okvir inovativnega ter
ciljneje usmerjenega marketinga doživetij aktivnega turizma v naravi
v Sloveniji.
Ključne besede: aktivni turizem v naravi, izkustvena ekonomija, mar-
keting, covid-19
Uvod
Enolična akumulacija ponudbe produktov in storitev je omogočila hi-
trejši prehod turistične dejavnosti iz storitvene ekonomije v ekonomijo
doživetij. Uporabnikom produkti in storitve niso več dovolj, kar je spro-
žilo potrebo po novi ekonomski ponudbi, in sicer izkustveni ekonomiji.
»Doživetje je marketing,« pravita Pine in Gilmore (2019). Turistična in-
dustrija nas vedno opozarja na vlogo posameznika v dinamičnem svetu,
polnem izzivov in sprememb. Danes smo priča spremembi, do katere je
prišlo v storitveni ekonomiji, in sicer da produkti in storitve niso več do-
volj, temveč je sedaj v ospredju marketing doživetij. Leta 1998 sta Pine in
Gilmore oblikovala poslovni model izkustvene ekonomije oziroma eko-
nomije doživetij, katerega glavni namen je doseganje pozornosti potro-
Nemec Rudež, H., in Zabukovec Baruca, P. (ur.). (2022). Marketinški pristopi
in trendi v turizmu v novi realnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-207-7.115-138
za marketing aktivnega turizma
v naravi v novi realnosti
Sandra Ćeha
sandraceha@gmail.com
Prilagajanje turistične dejavnosti nas vedno opozarja na vlogo posame-
znika v dinamičnem svetu, polnem izzivov in hitrih sprememb. Danes
smo priča spremembi, do katere je prišlo v storitveni ekonomiji, in si-
cer da produkti in storitve za uporabnika niso več dovolj, temveč je
sedaj v ospredju marketing doživetij. Koncept izkustvene ekonomije
temelji na ustvarjanju edinstvenih doživetij na osebni ravni za posame-
znika, ki vsebujejo elemente zabave, izobraževanja, estetike in pobega.
S kvalitativno raziskavo smo ugotavljali, kako v novi realnosti z upo-
rabo modela izkustvene ekonomije znotraj ponudbe aktivnega turizma
v naravi v Sloveniji izkoristiti moč novih oblik marketinga produktov
in storitev aktivnega turizma v naravi. Na osnovi rezultatov kvalitativ-
nega raziskovanja smo zastavili predlog modela marketinga aktivnega
turizma v naravi v okvirih izkustvene ekonomije. Predlagani model je
lahko nova oblika marketinga v novi realnosti in okvir inovativnega ter
ciljneje usmerjenega marketinga doživetij aktivnega turizma v naravi
v Sloveniji.
Ključne besede: aktivni turizem v naravi, izkustvena ekonomija, mar-
keting, covid-19
Uvod
Enolična akumulacija ponudbe produktov in storitev je omogočila hi-
trejši prehod turistične dejavnosti iz storitvene ekonomije v ekonomijo
doživetij. Uporabnikom produkti in storitve niso več dovolj, kar je spro-
žilo potrebo po novi ekonomski ponudbi, in sicer izkustveni ekonomiji.
»Doživetje je marketing,« pravita Pine in Gilmore (2019). Turistična in-
dustrija nas vedno opozarja na vlogo posameznika v dinamičnem svetu,
polnem izzivov in sprememb. Danes smo priča spremembi, do katere je
prišlo v storitveni ekonomiji, in sicer da produkti in storitve niso več do-
volj, temveč je sedaj v ospredju marketing doživetij. Leta 1998 sta Pine in
Gilmore oblikovala poslovni model izkustvene ekonomije oziroma eko-
nomije doživetij, katerega glavni namen je doseganje pozornosti potro-
Nemec Rudež, H., in Zabukovec Baruca, P. (ur.). (2022). Marketinški pristopi
in trendi v turizmu v novi realnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-207-7.115-138