Page 116 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 116
Sandra Ćeha

šnikov. Koncept izkustvene ekonomije temelji na ustvarjanju edinstvenih
doživetij na posameznikovi osebni ravni, ki vsebujejo elemente zabave,
izobraževanja, estetike in pobega. Znotraj modela sta avtorja identifici-
rala štiri izkustvena področja – zabavo (angl. entertainment; želja po uži-
vanju), izobraževanje (angl. education; želja po učenju), estetiko (angl.
esthetic; želja biti na točno določenem mestu) in pobeg (angl. escapism;
želja nekam oditi in narediti nekaj drugačnega) –, ki v turistični ponudbi
in povpraševanju postajajo čedalje prisotnejša (Pine in Gilmore, 2013).
Turistična ponudba danes temelji na poznavanju uporabnika turističnih
storitev. S hitrimi spremembami življenjskega sloga, ki jih diktira hiter
tempo življenja, je povpraševanje po različnih oblikah aktivnega turizma
v naravi v porastu. Ta oblika potovanj je zaradi svojih značilnosti in mož-
nosti povezovanja z drugimi oblikami turizma postala pomembna niša
znotraj turističnega sektorja. Za destinacije je izjemnega pomena, da po-
nujajo turistična doživetja, ki jih narekuje povpraševanje turistov na glo-
balnem turističnem trgu (Mehmetoglu in Engen, 2011). Ponudniki turi-
stičnih storitev pa lahko s pomočjo modela izkustvene ekonomije lažje
razumejo želje in zahteve turistov, segmentirajo trg, določajo lastnosti tu-
rističnih produktov in oblikujejo marketinške strategije.

Pričujoči sestavek predstavi področja izkustvene ekonomije, aktivnega
turizma v naravi in marketinga ter na podlagi raziskave ugotavlja, kako v
novi realnosti z uporabo modela izkustvene ekonomije znotraj ponudbe
aktivnega turizma v naravi v Sloveniji izkoristiti moč novih oblik marke-
tinga produktov in storitev aktivnega turizma v naravi. Pri raziskovanju
smo uporabili kvalitativno raziskovalno metodo. Uporabili smo metodo
polstrukturiranega intervjuja z namenom raziskovanja seznanjenosti po-
nudnikov produktov in storitev aktivnega turizma v naravi ter strokov-
njakov s področja marketinga aktivnega turizma v naravi z modelom iz-
kustvene ekonomije in analizirali vključenost elementov izkustvene eko-
nomije pri marketingu produktov aktivnega turizma v naravi. Rezultati
kvalitativne raziskave nakazujejo na usmerjenost razvoja in marketinga
ponudbe aktivnega turizma v naravi v smeri doživetij po modelu izku-
stvene ekonomije, vendar ob nizki stopnji seznanjenosti ponudnikov in
strokovnjakov s področja marketinga aktivnega turizma v naravi z mo-
delom izkustvene ekonomije. Ponudniki produktov in storitev aktivnega
turizma v naravi lahko ob uporabi ponujenega modela dosegajo boljše
marketinške rezultate. Spremembe na področju marketinga aktivnega tu-
rizma v naravi so nujne tudi zaradi novosti, ki jih je prinesla koronaviru-
sna bolezen covid-19.

116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121