Page 117 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 117
Izkustvena ekonomija kot osnova za marketing aktivnega turizma

Aktivni turizem v naravi

Področje aktivnega turizma v naravi predstavlja del športnega turizma
in je znotraj športne turistične industrije najhitreje rastoči sektor (World
Tourism Organization, 2014; Terblanche, 2012). To potrjuje tudi podatek,
da je 69  vseh mednarodnih turističnih potovanj v Evropi, Severni in
Južni Ameriki povezanih z aktivnimi počitnicami. Ekonomsko gledano
vse tri celine skupaj beležijo več kot 263 milijard ameriških dolarjev iz
naslova aktivnih potovanj v naravi (World Tourism Organization, 2014).
Zaradi raznolikosti športne industrije in vse bolj izražene želje turistov
po različnih vrstah športnih potovanj ter posledično različnih pristopih
in pogledih avtorjev pri opredelitvi podskupin znotraj športnega turizma
prihaja do neenotne zaznave aktivnega turizma v naravi. V večini litera-
ture se uporabljajo naslednji angleški izrazi: adventure, outdoor, active,
trend in extreme. Ker izraz adventure v slovenščini nima ustreznega pre-
voda oziroma pomeni »pustolovščino«, bomo v tem poglavju uporabljali
izraz aktivni turizem v naravi (Lesjak idr., 2020). Aktivni turizem v na-
ravi se uporablja za vse športnoturistične dejavnosti, ki se izvajajo v na-
ravi (pohodništvo, kolesarjenje, zimski športi, adrenalinski športi, vodni
športi, zračni športi).

Turistično združenje za aktivne športe (Adventure Travel Trade As-
sociation – at ta) aktivni turizem v naravi opredeljuje kot »katero koli
turistično dejavnost, ki vključuje fizično aktivnost, kulturno izmenjavo
ali interakcijo, ki se zgodi v naravi« (World Tourism Organization, 2014,
str. 10). Aktivni turizem v naravi lahko razdelimo na dve kategoriji:

• lahke dejavnosti (angl. soft adventure) in
• težke dejavnosti (ang. hard activities).

Lahke dejavnosti se uvrščajo med najbolj razširjene dejavnosti in so
dostopne vsem, ki želijo in iščejo nekaj več kot le klasične počitnice na
morju ali klasične turistične oglede mest. Vključujejo dejavnosti, ki zah-
tevajo minimalne ali začetniške izkušnje oziroma za določene dejavnosti
izkušnje sploh niso pogoj. Lahke dejavnosti znotraj aktivnega turizma v
naravi so lahko pohodništvo, opazovanje ptic, opazovanje narave in ri-
bolov (Boyes, 2013; McKay, 2013; Rantala idr., 2018; Terblanche, 2012).

Težke dejavnosti vključujejo bolj tvegane dejavnosti. Od udeleženca
oziroma turista se za ta tip dejavnosti v naravi pričakujejo fizična in
psihična pripravljenost, predhodne izkušnje z dejavnostjo, visoka raven
usposobljenosti ter spretnosti. Dva motiva, ki se najpogosteje pojavljata
pri odločitvi za udeležbo v težkih dejavnostih, sta povezana s tveganjem

117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122