Page 119 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 119
ustvena ekonomija kot osnova za marketing aktivnega turizma

Preglednica 2 Produkti aktivnega turizma v naravi v Sloveniji

Pohodništvo Golf
Kolesarjenje Ribolov
Zimska doživetja Doživetja v zraku
Adrenalinska doživetja Jahanje
Vodna doživetja Jamarstvo

Opombe. Prirejeno po spletni strani gospodarskega interesnega združenja Slovenia
Outdoor/Aktivna Slovenija (https://slovenia-outdoor.com).

celotne destinacije oziroma povezovanja posameznih regij. Znotraj štirih
makrodestinacij je prepoznano deset nosilnih turističnih produktov, med
katerimi produkt Počitnice v gorah in outdoor zavzema prvi ter najpo-
membnejši položaj. Produkt nakazuje izjemne potenciale atraktivnosti,
rasti povpraševanja in doseganja konkurenčnosti na svetovnem trgu (str.
43). Na osnovi pregleda krovne spletne strani aktivnega turizma v naravi
Slovenia Outdoor oziroma Aktivna Slovenija je v preglednici 2 prikaz po-
sameznih produktov aktivnega turizma v naravi v Sloveniji.

Destinacije, ki ponujajo večjo raznolikost aktivnosti v naravi, privabijo
tudi več aktivnih turistov v naravi (World Tourism Organization, 2014).
Slovenija s svojo raznoliko ponudbo na majhnem geografskem prostoru
in z naravnimi danostmi ter s trajnostno usmerjenostjo predstavlja eno
izmed konkurenčnejših destinacij aktivnega turizma v naravi in je zato
privlačen trg za turiste, ki iščejo aktivne počitnice v naravi.

Kot najhitreje rastoči segment športne industrije, ki je del največje sve-
tovne turistične panoge, aktivni turizem v naravi s seboj posledično pri-
naša vrsto trendov, ki zahtevajo posebno pozornost (World Tourism Or-
ganization, 2014, str. 74).

rast p ovpraševa nja i n organiz ac ija p otovanj
brez posrednikov

Raznolikost in dostopnost produktov aktivnega turizma v naravi (kole-
sarjenje, pohodništvo, smučanje, adrenalinski športi itd.) sta prispevala
k naraščajočemu trendu tega segmenta na svetovnem trgu (Sung idr.,
2000). Aktivni turisti v naravi se vse manj naslanjajo na turistične or-
ganizatorje potovanj in potovalne agente (World Tourism Organization,
2014, str. 21).

i zob ra ž eva n j e i n t eh nol o g i ja

Destinacije se zavedajo gospodarskega in trajnostnega pomena aktivnega
turizma v naravi ter ga obravnavajo kot ključni »nišni« segment. Na te-

119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124