Page 120 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 120
Sandra Ćeha

melju tega se vse bolj usmerjajo k strokovnem izobraževanju ponudnikov
aktivnega turizma v naravi in vključevanju lokalnih ponudnikov turistič-
nega gospodarstva. Tehnologija ima lahko povezovalno, marketinško in
informativno vlogo. Povezovalna vloga se nanaša na medsebojno pove-
zovanje aktivnih turistov v naravi. Marketinška vloga se lahko kaže v de-
ljenju počitniških utrinkov na družbenih omrežjih. Informativna vloga je
v lažjem dostopanju do različnih informacij, lažji izbiri aktivnih počitnic,
aktivnejšem bivanju na destinaciji ali iskanju raznolikih možnosti vadbe
v naravi (c bi, b. l.).

identiteta blagovne znamke aktivnega turizma
v naravi
Ob zavedanju pomena avtentične ponudbe aktivnega turizma v naravi
destinacije ustvarjajo novo identiteto in oblikujejo nova marketinškega
sporočila. Tako destinacija Norveška za marketinške kampanje uporablja
svoje visoke fjorde in ledenike s sloganom »Narava poganja«. Grenlan-
dija je ustvarila marketinški slogan »Grenlandija, bodi začetnik«. Nova
Zelandija pa za marketinške aktivnosti izkorišča svojo kulturo, gore, ži-
vali in pohodništvo ter se oglašuje s sloganom »100-odstotno čista Nova
Zelandija«. Slovenija poziva turiste na pohodništvo, v gore in jame prek
svoje kampanje »I feel Slovenia«. Za oblike aktivnega turizma v naravi
je oblikovala poseben promocijski slogan »Zelena. Aktivna. Zdrava«, ki
predstavlja osnovo za marketing produktov aktivnega turizma v naravi
(c bi, b. l.).

Kot geografsko majhna destinacija Slovenija razpolaga z izjemno ve-
likimi možnostmi za nadaljnji razvoj in nadgrajevanje produktov aktiv-
nega turizma v naravi ter prednostmi, ki se kažejo v neokrnjeni naravi,
avtentičnem okolju, trajnostnih praksah. Vse to predstavlja glavne mo-
tive za prihod aktivnih turistov v naravi v Slovenijo (Lesjak idr., 2020)

Marketing produktov aktivnega turizma v novi realnosti
Spremembe v življenjskem slogu potrošnikov, ekološka ozaveščenost, po-
treba po novih in prilagojenih izdelkih ter razvoj tehnologije so vplivali
na razvoj marketinga in oblikovanje marketinških strategij. Danes je mar-
keting glavno orodje podjetij in destinacij pri doseganju konkurenčnosti
na trgu ter postaja glavna vez med ponudbo in povpraševanjem.

Številni avtorji marketing opredeljujejo kot proces (Verbič, 1994 v Kaj-
zer, 2008, str. 41–42; Drucker, 1958 v Kajzer, 2008, str. 41–42; Kotler, 1998
v Vukasović, 2013, str. 12–13; Konečnik, 2010 v Binter idr., 2016, str. 211)

120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125