Page 118 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 118
dra Ćeha

Preglednica 1 Lahke in težke dejavnosti aktivnega turizma v naravi

Lahke dejavnosti Težke dejavnosti

Kolesarjenje Rafting ali kajak
Pohodništvo po postopno Plezanje ali gorsko plezanje
spreminjajočem se terenu Terensko ali gorsko kolesarjenje
Jadranje Zmajarstvo
Vožnja s kanuji Jadralno padalstvo ali jadranje na deski
Surfanje Padalstvo
Jahanje konja Rolkanje ali deskanje na snegu
Smučanje Toplozračni balon
Ribolov Potovati z nahrbtnikom po razgibanem
Lov terenu
Opazovanje ptic ali žival Hokej na rolerjih
Kampiranje Skoki z elastiko (angl. bungee jumping)
Obisk kmetije Jamarstvo
Safari Potapljanje, potapljanje z masko in zrakom
Ekoturizem Tek
Edukativni programi Paintball
Okoljske trajnostne aktivnosti
Orientiring
Arheološke odprave
Prostovoljni turizem

Opombe. Prirejeno po Wilks in Davis (2003, str. 2).

in z izzivom. Težke dejavnosti so letenje s padalom ali z zmajem, rafting
ali kajak na divjih vodah, plezanje in potapljanje. Za njih je značilno, da
ustvarjajo pristno vez oziroma povezanost turista z naravnim okoljem in
s kulturo destinacije (Boyes, 2013; Gross in Sand, 2019; Rantala idr., 2018;
Terblanche, 2012). Klasifikacija lahkih in težkih dejavnosti aktivnega tu-
rizma v naravi je prikazana v preglednici 1.

Slovenski turizem se zaveda pomena trajnostnega in odgovornega ra-
zvoja turizma, pomembnosti stika z naravo in negovanja zelenega ter spo-
štovanja lokalnih vrednot. Vizija za »outdoor«-turizem 2021 se glasi: »Slo-
venski outdoor produkt je med najkonkurenčnejšimi v Evropi, temelji
pa na izjemnih naravnih danostih, kakovostni infrastrukturi, trajnostnih
poslovnih praksah ter odgovorni rabi naravnih in kulturnih danosti. Pro-
dukt ima velik vpliv na celostno podobo Slovenije kot zelene in aktivne
destinacije« (Mihalič idr., 2017, str. 44). Zaradi naravnih danosti okolja
in odlične lokacije Slovenije, ki se dotika Sredozemlja, Alp in Panonske
nižine, so možnosti ponudbe produktov aktivnega turizma v naravi ve-
like. Posledično omogočajo razvoj edinstvenih in butičnih doživetij. Slo-
venija je razdeljena na geografsko zaokrožene enote, ki omogočajo do-
seganje sinergij na področju razvoja produktov in marketinga ponudbe

118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123