Page 252 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 252
ianna Gergely

Slika 4 Celica pod mikroskopom in presevni elektronski mikroskop pokažeta mnogo
zapletenejšo zgradbo celice (Stušek in Podobnik 1995, 11–12)

te se obrobno vrstijo manj pomembne (fotografije povečanih organelov) po
vrednotenju kompozicije Kressa in Leeuwena (2006, 194). Avtor najpomemb-
nejšo informativno vrednost daje obrobnim strukturam (fotografijam), kot jih
sam besedno vrednoti: »Slike na robu kažejo, kako nekateri organeli izgle-
dajo pod elektronskim mikroskopom [. . .]« (Stušek in Podobnik 1995, 12). To
je prav tema poglavja, saj sliki na straneh 11 in 12 vizualno upomenita le večjo
ločljivost že verbalno opisanih notranjih delov celice na strani 10.
Učbenik 5: Biologija 1: o biologiji, celicah in genetiki
Poglavja, podpoglavja in teme sledijo hierarhični postavitvi. Opis evkariont-
ske celice je oblikovan znotraj glavne teme/poglavja »Zgradba celice«, kjer
dijaki spoznajo tehnološka spoznanja, celično zgradbo in celični cikel. Pod-
poglavje »V notranjosti celice« je razdeljeno na tri teme. Avtor najprej pred-
stavi vsebine (različne tipe celic, kako so zgrajene celice in celični organel, ali
so virusi živi organizmi), nato dijake uvaja v temo s krajšo obravnavo škod-
ljivih bakterijskih celic, da razloži razliko med bakterijskimi in evkariontskimi
celicami. Evkariontske celice (živalska, rastlinska in glivna) so primerjalno opi-
sane v osnovnem besedilu na straneh 63 in 64. Po verbalnem opisu sta žival-
ska in rastlinska celica predstavljeni tudi slikovno. Linearna postavitev obeh

252
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257