Page 250 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 250
ianna Gergely

Slika 2 Celica (Pirc in Bonač 1953, 6–9)

Učbenik 3: Biologija 1
Učbenik je razdeljen na tri enote. Vsaka se osredotoča na eno glavno temo, ki
se razdeli na poglavja in podpoglavja. Poglavje »Celična teorija« je razdeljeno
na »Razvoj celične teorije« ter »Narava in delitev celice«, vsaka od teh enot pa
še na temi »Celica je osnovna življenjska enota« in »Rojstvo celične teorije«,
ki temo obravnavata z različnih zornih kotov. »Celica je osnovna življenjska
enota« vsebuje nekaj slik, ki upomenijo celico in njene organele.

Rastlinska celica na strani 157 prikaže celico (kot celoto) in celične struk-
ture (dele celote), »ki so bile poznane pred letom 1922« (Golčer, Sušnik in
Vesel 1977, 157). Ob slikovnem so usmerjevalni leksemi, ki dijaku pomagajo,
da spozna in se nauči celične organele, pod slikovnim pa je pojasnjevalno
besedilo, ki predstavi raziskovalca E. B. Wilsona. V podpoglavju »Narava in
delitev celice« (str. 161) avtor razširi vsebino pojasnjevalnega besedila in s
tem krši načelo prostorske bližine. Druga slika celice je rastlinska celica na
strani 158. Slikovno je brez okvira umeščeno na sredino, pod njim sta naslov
in kratko pojasnjevalno besedilo. Zanimivost prikazane slike je v dvodimen-
zionalni strukturi predstavljenih organelov (konceptualna struktura) in tridi-
menzionalni predstavitvi celice. Slikovno se tudi v tem primeru ne ujema z
250
   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255