Page 426 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 426
onora Doz, Mara Cotič, and Maria Chiara Passolunghi

Riley, M. S., J. G. Greeno, and J. H. Heller. 1983. ‘Development of Children’s
Problem-Solving Ability in Arithmetic.’ In The Development of Mathemat-
ical Thinking, edited by H. P. Ginsburg, 153–196. San Diego, CA: Academic
Press.

Schumacher, R. F., and L. S. Fuchs. 2012. ‘Does Understanding Relational Ter-
minology Mediate Effects of Intervention on Compare Word Problems?’
Journal of Experimental Child Psychology 111 (4): 607–628.

Sharp, E., and M. S. Dennis. 2017. ‘Model Drawing Strategy for Fraction Word
Problem Solving of Fourth-Grade Students with Learning Disabilities.’ Re-
medial and Special Education 38:181–192.

Stern, E. 1993. ‘What Makes Certain Arithmetic Word Problems Involving the
Comparison of Sets so Difficult for Children?’ Journal of Educational Psy-
chology 85 (1): 7–23.

Suthers, D. D. 2003. ‘Representational Guidance for Collaborative Inquiry.’ In Ar-
guing to Learn, edited by J. Andriessen, M. Baker, and D. Suthers, 27–46.
Computer-Supported Collaborative Learning, Vol. 1. Dordrecht: Springer.

Van de Walle, J. A. 2004. Elementary and Middle School Mathematics: Teaching
Developmentally. 5th ed. Boston, MA: Allyn & Bacon.

Verschaffel, L., B. Greer, and E. de Corte. 2000. Making Sense of Word Problems.
Lisse: Swets & Zeitlinger.

Zhang, D., and Y. Xin. P. 2012. ‘A Follow-Up Meta-Analysis for Word-Problem-
Solving Interventions for Students with Mathematics Difficulties.’ The Jour-
nal of Educational Research 105 (5): 303–318.

Razvoj strategij reševanja aritmetičnih besedilnih nalog: uporabiti
ključne besede ali diagrame?
Reševanje aritmetičnih besedilnih nalog je pomembna spretnost, ki jo mo-
rajo otroci pridobiti med osnovnošolskim izobraževanjem. Kljub temu se ve-
liko učencev sooča s težavami pri reševanju takšnih matematičnih nalog. Na-
men prispevka je analizirati, kako učinkovito podpirati sposobnost reševanja
problemov pri učencih. Že več desetletij je eden izmed najbolj uporabljanih
načinov reševanja besedilnih nalog t. i. strategija ključnih besed. V prispevku
se izpostavi površnost in neprimernost tega pristopa ter opišejo težave, s ka-
terimi se učenci srečujejo pri reševanju jezikovno nedoslednih besedilnih na-
log (tj. nalog, kjer običajni pomen ključne besede ne sovpada z aritmetično
operacijo, potrebno za pravilen rezultat). V prihodnosti bi se morali učitelji raje
osredotočiti na strategije, ki temeljijo na razumevanju problemske situacije in
na ustvarjanju notranje reprezentacije problema, saj sta ti dve vrsti osnova za
uspešno reševanje. V prispevku se opišeta dve metodi, ki poudarjata uporabo
vizualnih reprezentacij, kot so diagrami.

Ključne besede: besedilne naloge, ključne besede, diagram, sheme, osnovna
šola

426
   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431