Page 491 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 491
Primerjava dveh predšolskih programov
v kontekstu zgodnjega učenja matematike
in sodelovanja s starši

Nataša Živkovič
Doktorska študentka Univerze na Primorskem in Vrtec Koper
98213005@student.upr.si

Prispevek primerja področje zgodnjega učenja matematike in sodelovanja s
starši v dveh dokumentih, in sicer v Vzgojnem programu za vzgojo in varstvo
predšolskih otrok (Zavod Socialistične Republike Slovenije za šolstvo 1979) in
Kurikulumu za vrtce: predšolska vzgoja v vrtcih (Ministrstvo za šolstvo in šport
1999), pojasni pomen sodelovanja strokovnih delavcev predšolske vzgoje in
predstavi, zakaj raziskovalci preučujejo pomen zgodnjega učenja matematike
v domačem okolju. Glavne ugotovitve primerjave obeh dokumentov so, da je
v Kurikulumu za vrtce: predšolska vzgoja v vrtcih (Ministrstvo za šolstvo in šport
1999) vključenih več matematičnih vsebin in ciljev, ki so v skladu z najnovej-
šimi raziskavami o razumevanju matematičnega mišljenja in zmožnostih pred-
šolskih otrok, zato vključuje tudi cilje in dejavnosti za prvo starostno obdo-
bje. Vključeno je tudi načelo sodelovanja s starši, ki omogoča partnerski odnos
med strokovnimi delavci in starši ter otroki. Poglavje »Vloga odraslih« pa kon-
kretno vabi strokovne delavce k sodelovanju s starši na področju zgodnjega
učenja matematike.
Ključne besede: zgodnje učenje matematike, sodelovanje s starši, kurikulum za
vrtce, vzgojni program za predšolsko vzgojo

Uvod
Zanimanje za zgodnje učenje matematike (v nadaljevanju ZUM) se je v zad-
njih dvajsetih letih bistveno povečalo, na kar kaže tudi veliko število raziskav
(Aubrey 1993; Clements in Sarama 2007; Duncan idr. 2007). Kot navaja Kilpa-
trick (2014), je raziskovanje v matematičnem izobraževanju relativno mlada
znanstvena disciplina, ki se je začela v prejšnjem stoletju, preučevanje mate-
matičnega učenja in poučevanja otrok pa je postalo del te discipline veliko
kasneje. Sprva so področje ZUM raziskovali razvojni psihologi in kognitivisti
(Piaget 1952). Na podlagi raziskav o miselnih sposobnostih in razmišljanju pri
reševanju matematičnih problemov so raziskovalci pridobili znanje o vplivu
delovnega spomina ter pozornosti (npr. Ashcraft idr. 1992; Passolunghi in Co-
sta 2016) pa tudi o vlogi prirojenih sposobnosti številskega zavedanja pri ma-

Istenič, A., M. Gačnik, B. Horvat, M. Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk, ur.
2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-255-8.491-509
   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496