Page 425 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 425

III.1


                 Medkulturne kompetence
                 pri delu psihologov


                 Metka Shawe-Taylor
                 Jerica Radež




                 Povzetek
                 Razumevanje in zavedanje kulturne raznolikosti je v vsakdanjem
                 delu psihologov čedalje pomembnejše. Nedavne globalne
                 razmere, kot sta npr. pandemija covida-19 in ukrajinska kriza,
                 so le še bolj poglobile zdravstvene neenakosti med različnimi
                 kulturnimi skupinami in psihologi moramo svoje delo tem
                 razmeram prilagoditi. Psihološki etični kodeks predstavlja
                 osrednje vodilo našega dela in implikacije etičnega kodeksa
                 se, tako v Sloveniji kot v Veliki Britaniji, dotikajo različnih
                 medkulturnih kompetenc pri našem delu. V pričujočem
                 prispevku predstavljava nekaj praktičnih primerov soočanja
                 z etičnimi dilemami na področju medkulturne raznolikosti.
                 Dotakneva se teme kulturne občutljivosti psiholoških metod,
                 (slabše) dostopnosti psiholoških storitev za posameznike
                 etničnih manjšin, kulturne pristranskosti v raziskovanju in
                 pomanjkanja raznolikosti znotraj psihološke stroke. Primeri
                 so aktualni in reprezentativni tako za slovensko kot tudi
                 za britansko okolje. V okviru vsakega primera predstavljava
                 praktične nasvete, ki bodo v pomoč psihologom pri vsakdanjem
                 delu v moderni, medkulturno raznoliki družbi. Ne glede na
            Shawe-Taylor, M., in Radež, J. (2023). Medkulturne kompetence pri delu psihologov. V V. Poštuvan in M. Čerče (ur.),
            Psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi (str. 423–435). Založba Univerze na Primorskem.
            https://doi.org/10.26493/978-961-293-275-6.423-435

                                                                              423
   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430