Page 441 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 441

III.2 ∙ etične vsebine pri uporabi sredstev za psihološko ocenjevanje

            – dobro mnenje. Na lestvici od »sploh se ne strinjam (1)« do »popolnoma
            se strinjam (5)« se povprečne ocene gibljejo od 4,6 (1999) do 4,7/4,8 (2020)
            za trditvi, da so pravilno uporabljeni testi psihologu v veliko pomoč in
            da predstavljajo odličen vir informacij, če jih povezujemo in dopolnjuje-
            mo z drugimi psihološkimi podatki (Boben, 2011; Komisija za psihodi-
            agnostična sredstva, 2020). Udeleženci vseh treh raziskav so menili, da
            so problemi, povezani s psihološkimi sredstvi, v povprečju srednje pogo-
            sti (slika 1). Kljub temu pa je na vseh področjih, o katerih smo spraševali,
            viden trend večje zaskrbljenosti. Še najbolj so slovenski psihologi zaskr-
            bljeni zaradi pomanjkljivega spremljanja strokovnih novosti in preverja-
            nja lastnih sklepov z drugimi (Boben, 2011; Komisija za psihodiagnostič-
            na sredstva, 2020).
                 Čeprav podatki niso zaskrbljujoči, je prisoten subjektiven občutek o
            vedno večji neurejenosti tega področja – še posebej, če se primerjamo s




















            Slika 1: Povprečne ocene (lestvica: 1 = zelo redko, 2 = redko, 3 = srednje, 4 = pogosto,
            5 = zelo pogosto) odgovorov slovenskih psihologov v letih 1999, 2009 in 2020 na osem
            trditev o zaskrbljenosti glede nepravilne uporabe psiholoških sredstev

            kolegi iz drugih držav. Npr., hrvaški kolegi imajo zakon o psihološki de-
            javnosti, ki formalno ureja tudi področje uporabe psiholoških sredstev,
            že od leta 2003. Britanski kolegi so sprejeli veliko smernic in pravil, ki iz-
            virajo iz evropskih dokumentov. Tudi mi kot društvo bi lahko sprejeli še
            druge smernice o psiholoških sredstvih in psihološkem ocenjevanju, ki
            jih izdaja Mednarodna komisija za teste, ali se oprli na model za ocenje-
            vanje testov (EFPA Board of Assessment, 2013a) in kvalifikacijo uporab-
            nikov psiholoških sredstev (EFPA Board of Assessment, 2013b) Evropske



                                                                              439
   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446