Page 511 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 511
III.5 ∙ etika v ustvarjanju medijskih vsebin za otroke in mlade
– vsebine, ki vsebujejo enega ali več elementov, po katerih preso-
jamo škodljivost za otroke, zaradi česar niso primerne za vse ot-
roke do 15. leta ter jih je treba ustrezno umestiti in označiti;
– vsebine, ki vsebujejo več škodljivih elementov ali so ti elementi
intenzivnejši, zato so neprimerne za vse otroke do 18. leta in jih
je treba ustrezno umestiti ter označiti,
– vsebine za odrasle, ki vsebujejo najškodljivejše programske vse-
bine, tudi neupravičeno nasilje in pornografijo, zaradi česar mo-
rajo biti kodirane ali drugače zaščitene – teh vsebin RTV Slove-
nija praviloma ne predvaja.
Starostne skupine otrok
RTV-vsebine, ki bi lahko škodljivo vplivale na razvoj otrok oz. so potenci-
alno škodljive, se smejo predvajati in objavljati le v časovno omejenih pro-
gramskih pasovih oz. morajo biti ustrezno označene ali zaščitene. S tem
namenom in kot pripomoček za označevanje ter umeščanje programskih
vsebin razlikujemo naslednje starostne skupine občinstva:
– otroci do 12. leta,
– otroci do 15. leta,
– otroci do 18. leta (mladostniki).
Znotraj starostne skupine do 12. leta se posebna pozornost namenja
najmlajšim otrokom, tj. tistim do 6. leta, in mlajšim otrokom, tj. tistim do
9. leta starosti. Pri umestitvi, označevanju in kategorizaciji programskih
vsebin je treba upoštevati razvojno oz. starostno razliko v dojemanju po-
sameznih škodljivih elementov.
Primernosti vsebin za otroke do 12. leta
Pri pripravi, izbiri, objavi in umeščanju RTV-vsebin za najmlajše otroke
(do 6. leta starost) je treba upoštevati, da imajo ti otroci še velike težave
z razlikovanjem, kaj je resnično in kaj ne, zato naj radijske in televizijske
vsebine zanje ne vsebujejo prikazov ter opisov nasilja in groze ter stra-
šljivih prizorov. Pri RTV-vsebinah za otroke do 9. leta je treba upoštevati,
da ti otroci pri spremljanju igrane produkcije še ne ločujejo povsem, kaj je
domišljijsko in kaj realistično, da težko razumejo, zakaj kdo nekaj naredi
in kakšne so možne posledice, ter da so tisto, kar slišijo in vidijo, priprav-
ljeni posnemati. Radijske in televizijske vsebine za to starostno skupino
lahko vsebujejo blage strašljive prizore, ki se vedno srečno razpletejo, iz-
509