Page 513 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 513
III.5 ∙ etika v ustvarjanju medijskih vsebin za otroke in mlade
programa, ki nam je prisluhnilo in uvedlo ustrezno oznako pred
poročili, da so bili otroci in starši vsaj na tak način opozorjeni
na neprimerne vsebine, ki so se nenadoma pojavile med oddaja-
mi za otroke.
Prav tako je treba skrbno pretehtati vsebino vsake serije, ki je v
osnovi namenjena otrokom, ima pa določene elemente, ki so lahko zanje
presenetljivi.
Primer 2
Pred leti smo odkupili pravice za predvajanje izjemne, nagraje-
vane, a kontroverzne norveške igrane serije Zombi Lars, ki je bila
namenjena otrokom, starejšim od devet let. V njej ni bilo prizo-
rov, ki bi po pravilih ustrezali kateremu izmed označevanj, nas
je pa kljub temu skrbelo, da bi lahko določeni prizori, vzeti iz
konteksta ali samo na kratko opaženi, povzročili razburjenje
predvsem odraslih. Odločili smo se, da damo pred serijo ozna-
ko za programsko vsebino, primerno za otroke z vodstvom star-
šev (VS ali NST), in pripravili ustrezno gradivo, namenjeno po-
sredovanju gledalcem v primeru pritožb. Gradivo je pripravila
norveška psihologinja in nam ga z veseljem odstopila v prevod
ter priredbo. Prepričani smo bili, da bo serija otroke pritegnila
in jim s svojimi sporočili razširila obzorje ter spremenila pogled
na svet, hkrati pa smo se bali odzivov odraslih gledalcev. Dobi-
li smo samo eno pritožbo odraslega gledalca, ki je videl zgolj en
zanj moteč prizor. Otroci so serijo sprejeli z navdušenjem, us-
pešno smo predvajali vse tri sezone serije.
Oba primera sta dokaz, da tudi skrbno poznavanje vseh zakonskih
določil ne pomeni preproste in hitre odločitve ter da se vedno znova po-
javljajo situacije, v katerih je pomembno pretehtati vse možnosti, na vse-
bine pogledati z različnih zornih kotov ter se pogovoriti s sodelavci in
strokovnjaki. Iz takšnih izkušenj se vedno znova učimo za vse nasled-
nje, dejstvo pa je, da nas hitro razvijajoča se medijska krajina vedno zno-
va preseneti. Zato moramo biti ves čas pozorni in delovati premišljeno,
strokovno ter odgovorno.
511