Page 559 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 559

IV.2 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...


                                                          Uporablje-
                                                         ne učne meto-  Ključne etične dileme,
             Ime pred-  Letnik   Predavanja   Število   Opis vsebin,
               meta  študija   ali vaje  ur*  vezanih na etiko  de pri pouče-  vezane na vsebine tega
                                                         vanju etičnih   predmeta
                                                           vsebin
             Aplikativ-  2.  Vaje     3   Etika v raziskovanju pri   Študenti na   Različne, ampak veza-
             na social-                   samostojnem obliko-  obrazcih na-  ne na raziskovanje
             na psiho-                    vanju intervencij (štu-  slovijo etič-
             logija                       denti morajo biti po-  ne pomisleke,
                                          zorni tudi na etične   ki jih imajo v
                                          vidike oblikovanih in-  zvezi s svojimi
                                          tervencij)     intervencija-
                                                         mi, potem pa
                                                         na konzultaci-
                                                         jah obravna-
                                                         vamo in poko-
                                                         mentiramo te
                                                         vidike
             Didakti-  2.   Predavanja  1  Kako ravnati z infor-  Kratko poja-  Zaupnost kot impera-
             ka psiho-                    macijami (o dijakih),   snilo, podpis   tiv pedagoškega delav-
             logije                       s katerimi pridejo štu-  izjave, obrnje-  ca tudi v situacijah, ki
                                          denti v stik pri izved-  no učenje (sa-  presegajo svetovalni
                                          bi učne ure; utemeljitev   mostojen štu-  kontekst (npr. pri po-
                                          razlogov za podpis iz-  dij literature   učevanju; kako ravna-
                                          jave o molčečnosti (ter   in priprava re-  ti z opažanji o učencu/
                                          pojasnilo, kaj molčeč-  fleksije, nato   dijaku; pomen razli-
                                          nost pomeni); posre-  diskusija po   kovanja domnev od
                                          dno se na etične vidike   metodi meša-  dejstev); etični vidi-
                                          navezujejo tudi vpra-  nih skupin)  ki kot eden izmed raz-
                                          šanja komuniciranja      likovalnih dejavni-
                                          psihologije kot znano-   kov med znanstveno
                                          sti: pomena psihologi-   psihologijo in psev-
                                          je kot znanosti nasproti   doznanstvenimi pris-
                                          popularnopsihološ-       topi
                                          kim diskurzom – ključ-
                                          na razlika med obema
                                          pristopoma je namreč
                                          prav v upoštevanju
                                          etičnih vidikov; zara-
                                          di zahtevane aktivne
                                          participacije študentov
                                          (študenti znotraj nabo-
                                          ra tem s področja uče-
                                          nja in poučevanja izbi-
                                          rajo teme, ki jih bodo
                                          naslavljali) je včasih
                                          tem, neposredno pove-
                                          zanih z etiko, pri pred-
                                          metu še več
             Didakti-  2.    Vaje     2   Varovanje podatkov,   Predavanje  Varovanje podatkov,
             ka psiho-                    vzbujanje nelagodja,     obravnava družbeno
             logije                       ločevanje zasebnih in    občutljivih tem – loče-
                                          strokovnih mnenj, zah-   vanje med argumenti
                                          teve po samorazkriva-    in predsodki
                                          nju dijakov pri pouku










                                                                              557
   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564