Page 560 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 560
psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
Uporablje-
ne učne meto- Ključne etične dileme,
Ime pred- Letnik Predavanja Število Opis vsebin,
meta študija ali vaje ur* vezanih na etiko de pri pouče- vezane na vsebine tega
vanju etičnih predmeta
vsebin
Duševno 2. Vaje 5 Pri predmetu se ukvar- Vaje na temo Ključna etična dile-
zdravje jamo z oblikovanjem etičnih dilem ma je, kako oblikovati
intervencij, vezanih na so strukturi- in implementirati in-
duševno zdravje popu- rane v obliki tervencijo, da bo ude-
lacije; eno izmed sre- krajšega uvo- leženec prostovoljno
čanj naslavlja etične di- da v temo, di- sodeloval ter resnično
leme pri oblikovanju skusije s štu- premislil o tem, ali je
tovrstnih intervencij denti o etičnih intervencija zanj pri-
dilemah, nato merna; vse ostale dile-
sledi brskanje me izhajajo pretežno
po in branje iz tega
člankov; vsa-
ka skupina iz-
bere enega iz-
med člankov,
ga natančne-
je analizira in
predstavi etič-
ne dileme, iz-
postavljene v
njem
*Opomba: število ur, namenjenih poučevanju vsebin, vezanih na etiko.
Načini poučevanja etičnih vsebin
Iz zgornjih preglednic, v katerih so podrobljene predstavljeni formal-
ni in neformalni podatki o poučevanju etike na Oddelku za psihologijo
Filozofske fakultete Univerze v Mariboru (preglednice 1–5), je razvidno,
da so načini podajanja etičnih vsebin zelo raznoliki. Prevladujoč način
izvedbe so frontalna predavanja, ki se pogosto dopolnjujejo z aktivnimi
diskusijami oz. je tudi pri frontalnih predavanjih poudarek na interak-
tivnosti s slušatelji (npr. Zgodovina in metode psihologije, Pedagoška psi-
hologija I, Socialna psihologija I, Psihološko svetovanje v izobraževanju,
Osnove svetovanja in psihoterapije, Psihoterapevtski pristopi, Vedenje
odjemalcev, Religija in posameznik). Več izvajalcev predmetov se ob tem
poslužuje tudi predstavitev oz. študij primerov, vezanih na etične vsebi-
ne in dileme (npr. Zaznavni procesi, Uvod v klinično psihologijo, Klinična
nevropsihologija, Duševno zdravje), mestoma pa študijski proces dopol-
njuje še praktično delo študentov, kot sta samostojni študij ključnih do-
kumentov, vezanih na etične vsebine znotraj specifičnih področij delo-
vanja psihologa (npr. delo z učenci s posebnimi potrebami), ter priprava
lastnih materialov, vezanih na etične vsebine in postopke znotraj psiho-
logije (npr. priprava vlog za etično odobritev raziskav, priprava in upora-
ba obveščenega pisnega soglasja).
558