Page 620 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 620
psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi
lahko vsebine osmislijo in če so v pedagoški proces vključene interaktiv-
ne metode.
Yeşim Korkut (2020) v svojem članku navaja, da se je poleg interak-
tivnega pristopa pri poučevanju etike treba zavedati, da je pomembno
prepoznavanje strategij reševanja etičnih dilem in čustvenih vzgibov, ki
so pri tem reševanju prisotni. Med ključne interaktivne metode uvršča:
študijo primera, igro vlog in refleksivno skupinsko razpravo. Poudarja, da
naj bi poučevanje in učenje potekala v majhih skupinah, saj je s tem omo-
gočena aktivna vključenost vseh udeležencev. Primerni pa so tudi raz-
noliki pripomočki, kot so npr. avdio- ali videoposnetki, filmi, avdio- ter
videokonference. Pri tem se je treba zavedati konteksta, v katerem po-
učevanje oz. učenje etike poteka. Pomembne so izkušnje študentov, nji-
hove vrednote, prepričanja in družbena klima, v kateri poteka pedago-
ški proces.
Melanie M. Domenech Rodriguez idr. (2019) so predstavili rezulta-
te raziskave o vključevanju vsebin etike v več kot 130 doktorskih progra-
mih v ZDA. Pri analizi pedagoških pristopov so ugotovili, da je bilo naj-
pogosteje uporabljeno predavanje, sledijo razprave v manjših skupinah in
predstavitve študentov ter izkustvene naloge in razprave v večjih skupi-
nah. Udeleženci so reševali različne naloge, kot so branje tekstov ali član-
kov, ustne ali pisne analize etičnih primerov, predstavitve ali igre vlog.
Izvajalci predmeta so najpogosteje uporabili poučevanje s primerom, raz-
vijali odnos zaupanja s študenti, predstavili cilje, uporabljali Sokratovo
metodo in posredovali korektivno povratno informacijo. Najpogostej-
ši cilji, ki so jim tekom izobraževanja sledili, so bili: razvijanje kritične-
ga mišljenja, priprava študentov za uporabo etičnega odločanja, nudenje
specifičnih informacij s področja etike, priprava na težke etične odločit-
ve, priprava študentov na uporabo etičnih načel v praksi, razvijanje tole-
rance do dvosmiselnosti in spodbujanje samorazkrivanja pri študentih.
Gottlieb idr. (2019) predstavljajo nekaj ključnih načel pri poučevanju
in učenju etike:
1. Poučevanje in učenje etike ima pozitiven značaj. Ker je poučeva-
nje etike močno povezano s pravili, z načeli in moralo, je po-
membno, da se v tem procesu poudarja predvsem napredek pri
usvajanju in razumevanju etičnih načel ter nekaznovalen od-
nos. Osnovno znanje o etičnih kodeksih in zakonodajnih okvi-
rih je potrebno in ustvarja potreben temelj za nadgradnjo etič-
nih vsebin. Drugje avtorji (Handelsman idr., 2002) poudarjajo,
618