Page 622 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 622

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            4.  Poučevanje in učenje etike potekata v spodbudnem socialnem konte-
                 kstu. Kot vsako poučevanje in učenje tudi poučevanje in učenje
                 etike potekata v socialnem okolju, ki omogoča strokovno raz-
                 pravo. Zaželeno je posvetovalno, spodbudno okolje, ki spodbuja
                 ideje, dopušča njihovo tehtanje in integrira vrednote, motivacijo
                 ter cilje. Pozitivna čustva spodbujajo boljše etične odločitve, nu-
                 dijo okolje za razvijanje kompetentnosti in vztrajnosti ter omo-
                 gočajo pozorno skrb zase (Gottlieb idr., 2019).
            5.   Poučevanje in učenje etike sta usmerjena v izkušnje ter potrebe štu-
                 dentov. Kontekst poučevanja in učenja etike naj upošteva pre-
                 tekle izkušnje študentov, njihova prepričanja, vrednote in cilje.
                 Učitelji, ki poučujejo etiko, naj bi ocenjevanje teh ključnih vidi-
                 kov opravili neformalno in na njih gradili prakso poučevanja,
                 saj bodo študenti tako pretekle izkušnje uspešno integrirali v
                 nove učne situacije (Gottlieb idr., 2019).


                 Zaključek
            Poseben poudarek, ki ga stroka namenja etiki, je vsekakor zelo zaže-
            len. Etično delovanje,  v različnih delovnih okoljih  psihologov,  je pogoj
            in nuja za kvalitetno opravljeno delo. Uzavestiti, usmerjati in uravnava-
            ti strokovno delovanje v smeri visokih etičnih standardov bi moralo pos-
            tati vodilo vsakega psihologa, ne glede na to, na katerem področju dela.
            Osnovna etična načela in njihova aplikacija, kar psiholog spozna tekom
            študija, predstavljajo šele začetek učnega procesa. Praksa odpira nove pri-
            mere in raznolike priložnosti, kar ustvarja pogoj za nikoli dokončano pot
            vseživljenjskega učenja, tudi na področju etike. Praksa, strokovni dialog,
            supervizija ali intervizija so pristopi, ki omogočajo strokovno rast oz. ra-
            zvoj etičnih kompetenc.
                 Izzivi, ki jih lahko naslovimo pri poučevanju in učenju etike, so pred-
            vsem naslednji:

            -    stalno in sistematično vključevanje etičnih vsebin v času študi-
                 ja, najprej na osnovni in nato na zahtevnejši ravni v smislu spre-
                 jemanja etičnih odločitev ter delovanja v praksi;
            -    vsebine etike naj bodo razumljene kot vsebine vseživljenjskega
                 učenja; treningi etičnega odločanja in ravnanja so nujen del stal-
                 nega strokovnega razvoja, ki prispeva k izpopolnjevanju in spe-
                 cializaciji kompetenc v različnih delovnih kontekstih;


            620
   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627