Page 625 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 625

V.2


                 Modeli in tehnike za ravnanje
                 v etično občutljivih situacijah


                 Mojca Čerče
                 Zala Uran
                 Tinkara Krenker




                 Povzetek
                 Na etično odločanje vplivajo številni dejavniki: kognitivni,
                 čustveni in drugi, vključno s tistimi, ki so povezani z
                 nevrobiologijo, osebnostjo, s samozavedanjem in socialnim
                 okoljem. Zato obstaja več implikacij za poučevanje etike in etično
                 odločanje v psihologiji. Medtem ko je bila večina prizadevanj
                 za poučevanje etike v psihologiji v 20. stoletju osredotočenih
                 na pomen racionalnih dejavnikov, trenutni poudarek pri
                 poučevanju etike temelji na metodah, ki združujejo vpliv čustev
                 in drugih neracionalnih dejavnikov z vplivom racionalnih
                 dejavnikov (Korkut in Sinclair, 2020). V pričujočem prispevku
                 spregovorimo o obojem. V prvem delu predstavljamo različne
                 kognitivne modele, ki spodbujajo proces etičnega odločanja in
                 učinkovitega etičnega ravnanja pri psihologih. V drugem delu
                 pa so predstavljene različne tehnike in vaje, ki naslavljajo naše
                 čustvene, motivacijske, osebnostne in druge značilnosti, tudi z
                 namenom okrepitve etične občutljivosti in čim učinkovitejšega
                 etičnega ravnanja psihologov (študije primerov, igra vlog,
                 samorefleksija, tehnike učinkovitega razmišljanja, kritično
                 mišljenje, raziskovanje vrednot, aktivno poslušanje, čuječnost).
            Čerče, M., Uran, Z., in Krenker, T. (2023). Modeli in tehnike za ravnanje v etično občutljivih situacijah.
            V V. Poštuvan in M. Čerče (ur.), Psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi (str. 623–647). Založba Univerze
            na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-275-6.623-647

                                                                              623
   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630