Page 93 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 93

II.1 ∙ etične vsebine pri delu psihologa v vzgoji in izobraževanju

            –    načelo strokovnosti in strokovnega izpopolnjevanja,
            –    načelo strokovne avtonomnosti,
            –    načelo interdisciplinarnosti,
            –    strokovnega sodelovanja in povezovanja,
            –    načelo aktualnosti,
            –    načelo razvojne usmerjenosti,
            –    načelo fleksibilnega ravnotežja med osnovnimi vrstami dejav-
                 nosti svetovalne službe,
            –    načelo celostnega pristopa,
            –    načelo sodelovanja v svetovalnem odnosu
            –    in načelo evalvacije lastnega dela.
                 Na delovnem mestu svetovalnega delavca se psiholog pogosto soo-
            ča z zahtevnimi in nepredvidljivi situacijami, ki lahko vključujejo učen-
            ce, učitelje, starše, vodstvo šole ali zunanje sodelavce in druge institucije.
            Ob upoštevanju šolskih pravilnikov, zakonov in podrobnejših navodil ter
            priporočil, ki jih podajata pristojno ministrstvo in Zavod Republike Slo-
            venije za šolstvo, je nujno tudi poznavanje etičnih načel. Psiholog v VIZ
            je dolžan pri svojem delu spoštovati strokovna etična načela, spoštova-
            nje etike pa je osnovna orientacija njegovega delovanja (Pečjak in Košir,
            2017). Ta pomembno usmerjajo njegov delo in tudi poslanstvo, ki ga po-
            meni ta poklic.
                 Pričujoče poglavje ponuja razmišljanje o pomembnosti upoštevanja
            etičnih načel in o etični drži psihologa, zaposlenega v VIZ. Predstavlja na-
            bor izkušenj, etično zahtevnejših situacij in tudi dilem, s katerimi se so-
            očamo pri svojem delu.
                 Poglavje je razdeljeno v dva dela. V prvem avtorice preko izpostav-
            ljanja določenih členov Kodeksa poklicne etike psihologov (v nadaljevanju
            tudi  Kodeks) (Društvo psihologov Slovenije, 2019) le-ta razlagajo s po-
            močjo konkretnih primerov in opozarjajo na določene etično zahtevnej-
            še situacije ter dileme. V drugem delu naslavljajo specifična področja dela
            (npr. posebne potrebe, prehajanje otrok na višjo raven izobraževanja, na-
            silje ipd.) ter znotraj posameznega sklopa z vidika etike psihologa čim
            izčrpneje ponujajo priložnost za razmislek, svoje izkušnje in smernice za
            prihodnje delovanje.









                                                                               91
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98