Page 92 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 92

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 odnos, ob tem pa skrbno upoštevati njihove hitro spreminjajoče
                 se razvojne značilnosti in razvojne naloge, kako spodbujati
                 njihovo avtonomnost in hkrati upoštevati, da so to glede na
                 zakonodajo mladoletne osebe? V pričujočem prispevku avtorice
                 prikazujejo etične dileme, s katerimi se srečujejo psihologi v
                 VIZ v odnosu do različnih udeležencev znotraj VIZ in v okviru
                 medinstitucionalnega sodelovanja, ponujajo razmisleke,
                 izpostavljajo primere dobrih praks, tudi dileme, ter spodbujajo k
                 visoki etični drži pri vsakodnevnem delu psihologa v VIZ.
                 Ključne besede: etično ravnanje v šolski svetovalni službi,
                 odgovornost psihologa v VIZ, etična in strokovna kompetentnost
                 v šoli


                 Uvod
            Temeljni  cilj svetovalne službe  je  optimalni  razvoj otroka ne  glede  na
            spol,  socialno  in kulturno  poreklo,  veroizpoved,  narodno  pripadnost
            ter telesno in duševno konstitucijo. Z namenom doseganja tega cilja in
            v tem okviru vseh drugih sistemsko zastavljenih splošnih ter posebnih
            vzgojno-izobraževalnih (v nadaljevanju VIZ) ciljev svetovalna služba po-
                                                                         1
            maga in sodeluje z osnovnim namenom, da bi bili vsi udeleženci  v vzgo-
            ji in izobraževanju (v nadaljevanju VIZ) in VIZ ustanova kot celota čim
            uspešnejši.
                 Osnovna naloga šolske svetovalne službe je, da se vključuje v kom-
            pleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj VIZ dela
            v vrtcu oz. šoli tako, da pomaga in sodeluje z vsemi udeleženci in po pot-
            rebi tudi z ustreznimi zunanjimi ustanovami. Pri tem vzpostavlja ustre-
            zen svetovalni odnos in deluje strokovno.
                 Delo vključuje dejavnosti pomoči, razvojne in preventivne dejavno-
            sti ter dejavnosti načrtovanja in evalvacije (Nacionalni kurikularni svet,
            Področna kurikularna komisija za osnovno šolo in Kurikularna komisija
            za svetovalno delo, 2008).
                 Pri svojem delu šolski svetovalni delavec sledi temeljnim načelom, ki
            jih natančno pojasnjujejo Programske smernice svetovalne službe (Naci-
            onalni kurikularni svet, Področna kurikularna komisija za osnovno šolo
            in Kurikularna komisija za svetovalno delo, 2008), ta pa so:
            1    Izraz »udeleženec« vključuje otroke, učence, vajence, dijake, vzgojitelje, učitelje,
                 vodstvo vzgojno-izobraževalne ustanove in starše.

            90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97