Page 118 - Koderman, Miha, Poklar, Mojca, ur. 2023. Geografsko raziskovanje slovenske Istre 2. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 118

Geografsko raziskovanje slovenske Istre 2

                 Študentom in študentkam je bila vnaprej predstavljena tematska
            usmeritev alternativnih poti, ki bi prispevale k revitalizaciji Parenzane.
            Lahko so izbirali med ponujenimi naslovi naslednjih tematskih poti:
            Kulinarična pot s poudarkom na predstavitvi istrske hrane, vina, olja
            in sadja, Zgodovinsko-arhitekturna pot s poudarkom na zgodovini
            Parenzane, arheologiji in dediščini, Športno-adrenalinska pot s ciljem po-
            vezovanja različnih športnih aktivnosti ob Parenzani, Družinska pot za
            najmlajše in seniorje ter Pot narave, naravnih vrednot in razgledov.
                 Pri kolegici dr. Mojci Poklar so študenti spoznali mobilno aplikaci-
                                                   10
            jo za terensko popisovanje Mergin Maps , ki je namenjena terenskemu
            popisovanju in urejanju prostorskih podatkov. Na terenu so študenti s
            pomočjo omenjenega odprtokodnega geografskega informacijskega sis-
            tema (GIS) zajemali prostorske podatke, povezane s posamezno alter-
            nativno tematsko potjo, tako, da so po svoji presoji izbrali točke, ki so
            vsebinsko pomembne za njihovo pot. Poleg tega so jim bili v mobilni apli-
            kaciji Mergin Maps na voljo tudi prostorski podatki o poteku stare trase
            Parenzane, s pomočjo katerih smo na terenu lahko sledili poteku nekda-
            nje trase v prostoru in jo primerjali z novo (slika 3).
                 Hojo po slovenskem delu Parenzane smo na terenu razdelili v štiri lo-
            čene etape, ki so se začele v Kopru, Izoli, Portorožu in Sečovljah. Najprej
            smo se podali na pot od železniške postaje v Kopru, pred katero stoji z rjo
            močno načeta lokomotiva U-37 (Ferk 2017, 12), mimo koprskega pokopali-
            šča, trgovin Vinakoper in Merkur do nekdanje koprske postaje Parenzane,
            v kateri danes deluje cvetličarna. Pot smo nadaljevali ob Badaševici do
            mandrača v Semedeli, kjer so stene slikovito porisane z grafiti, ter sko-
            zi podvoz ob mandraču zaobšli poplavljen podvoz, skozi katerega je spe-
            ljana sedanja trasa Parenzane. Nato smo krenili proti Žusterni in nada-
            ljevali pot do Moleta. Pot ob morju med Žusterno in Izolo smo nekateri
            prehodili samostojno. Naslednjič smo teren nadaljevali v Izoli, od avto-
            kampa Jadranka, kjer se v zalivu Valižan lepo opazi zasuto morje za na-
            men speljevanja trase do točke, kjer danes stoji paviljon z lokomotivo P-3
            (str. 12). Tu smo zapustili obstoječo traso rekreacijske in pohodne poti, ki
            vodi v industrijsko cono, in s pomočjo aplikacije Mergin Maps skušali sle-
            diti črni črti opuščene ozkotirne železnice na zemljevidu. Sled nas je pe-
            ljala mimo izolskega pokopališča in ograjenega nogometnega stadiona ter
            drugih igrišč (črta je tekla čeznje) vse do Birbe, danes zamreženega otro-
            10   Aplikacija podjetja Lutra Consulting je dostopna na spl. strani:
                 https://merginmaps.com/.

            118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123