Page 10 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 10
Predgovor
Znani hrvaški pedagog, ki se je ukvarjal z metodologijo pedagoškega ra-
ziskovanja, dr. Vladimir Mužić (1994, str. 162), pa je zapisal, da so tudi v drža-
vah z avtoritativnimi režimi pred drugo svetovno vojno »obstajali dvomi, pa
tudi eksplicitne obsodbe nekaterih pomembnih vidikov kvantitativne para-
digme«, in navedel domnevo, da so se morda tako želeli izogniti dejstvom, ki
niso bila po godu nekaterim režimom. Iz tega sklepamo, da zametki kvalita-
tivne metodologije segajo že v čas pred drugo svetovno vojno.
Glede na spremljanje širjenja kvalitativne metodologije na pedagoškem
področju na slovenskem ozemlju pa menimo, da se je kvalitativna paradi-
gmapedagoškegaraziskovanjamnožičnejezačelarazvijativosemdesetihle-
tih 20. stoletja, in sicer po zaslugi ddr. Barice Marentič Požarnik (več v Cencič,
2020), dr. Janeza Sagadina, dr. Tatjane Vonta, mag. Marjete Cerar in še koga.
Menimo, da so na pedagoško področje najprej prenesli kvalitativno meto-
dologijo akcijskega raziskovanja, ki naj bi kvalitativno raziskovanje približala
učiteljem. Podroben in sistematičen pregled razvoja metodologije kvalitativ-
nega raziskovanja na slovenskem pedagoškem področju pa puščamo za kak-
šno drugo razpravo.
Besedilo jekoristno tako zazačetnikepotovanjavkvalitativno raziskovanje
kot tudi za druge, ki to raziskovanje poznajo in so se v njem že preizkusili. Tudi
slednji lahko naletijo na nove, zanimive kotičke področja, s katerimi se je tudi
vredno seznaniti in jih spoznati.
Upamo, da nam je uspelo ta del kvalitativnega raziskovanja približati ra-
dovednim bralcem, narediti branje razumljivo, zanimivo, konkretno in pre-
nosljivo v prakso pa tudi prispevati k razvoju teorije ter prakse kvalitativnega
raziskovanja.
10