Page 10 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 10

Predgovor


                    Znani hrvaški pedagog, ki se je ukvarjal z metodologijo pedagoškega ra-
                  ziskovanja, dr. Vladimir Mužić (1994, str. 162), pa je zapisal, da so tudi v drža-
                  vah z avtoritativnimi režimi pred drugo svetovno vojno »obstajali dvomi, pa
                  tudi eksplicitne obsodbe nekaterih pomembnih vidikov kvantitativne para-
                  digme«, in navedel domnevo, da so se morda tako želeli izogniti dejstvom, ki
                  niso bila po godu nekaterim režimom. Iz tega sklepamo, da zametki kvalita-
                  tivne metodologije segajo že v čas pred drugo svetovno vojno.
                    Glede na spremljanje širjenja kvalitativne metodologije na pedagoškem
                  področju na slovenskem ozemlju pa menimo, da se je kvalitativna paradi-
                  gmapedagoškegaraziskovanjamnožičnejezačelarazvijativosemdesetihle-
                  tih 20. stoletja, in sicer po zaslugi ddr. Barice Marentič Požarnik (več v Cencič,
                  2020), dr. Janeza Sagadina, dr. Tatjane Vonta, mag. Marjete Cerar in še koga.
                  Menimo, da so na pedagoško področje najprej prenesli kvalitativno meto-
                  dologijo akcijskega raziskovanja, ki naj bi kvalitativno raziskovanje približala
                  učiteljem. Podroben in sistematičen pregled razvoja metodologije kvalitativ-
                  nega raziskovanja na slovenskem pedagoškem področju pa puščamo za kak-
                  šno drugo razpravo.
                    Besedilo jekoristno tako zazačetnikepotovanjavkvalitativno raziskovanje
                  kot tudi za druge, ki to raziskovanje poznajo in so se v njem že preizkusili. Tudi
                  slednji lahko naletijo na nove, zanimive kotičke področja, s katerimi se je tudi
                  vredno seznaniti in jih spoznati.
                    Upamo, da nam je uspelo ta del kvalitativnega raziskovanja približati ra-
                  dovednim bralcem, narediti branje razumljivo, zanimivo, konkretno in pre-
                  nosljivo v prakso pa tudi prispevati k razvoju teorije ter prakse kvalitativnega
                  raziskovanja.


























                  10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15