Page 13 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 13

Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov




                        Problem

                                                            Opisovanje
                                   Razis-
               Analiza            kovalno
                                  vprašanje


                                                                   Razčlenjevanje,
                         Gradivo                    Sinteza ali    analiziranje ali
                        spodatki                   povezovanje      klasificiranje

             Slika 1.1 Sekvenčna analiza po Mescu  Slika 1.2 Krožni proces kvalitativne
                     (1998)                             analize podatkov

             je opis podatkov koristen, ker se usmerja v opis okolja ali konteksta (časa in
             prostora), kjer smo podatke dobili in zbirali. Lahko vključuje tudi dogodek in
             opis njegovega poteka, na katerega se podatki nanašajo, ter namene oseb, ki
             so spremljaleali bileudeleženepri dogodkuali vprocesu.Koristno jetorej,da
             vedno pogledamo na okolje, procese ali potek dogodka pa tudi na namene
             oseb, ki so udeležene pri vsem tem.³
               Wester in Peters (2001) tudi omenjata, da v kvalitativnem raziskovanju ni
             ločene faze analize, saj se lahko izmenjujejo obdobja zbiranja podatkov, pre-
             gledovanja zbranega gradiva in same analize.
               Celotnokvalitativnoraziskovanjejecikličnoinneleobdelavanjegovihpo-
             datkov. Predstavljamo si lahko, da je znotraj enega večjega cikla še več manj-
             ših.
               Creswell (2009) je zapisal, da je kvalitativno raziskovanje stalen proces, ki
             vključuje nenehno razmišljanje o podatkih, postavljanje analitičnih vprašanj
             in pisanje beležk med raziskovanjem. Kvalitativna analiza podatkov se izvaja
             sočasno z zbiranjem podatkov, razlagami ali interpretacijami in s pisanjem
             poročil. Medtem ko intervjuji še potekajo, raziskovalec navadno že analizira
             predhodno opravljene intervjuje in piše beležke, ki so lahko na koncu vklju-
             čene kot neka pripoved v končno poročilo. Zato tudi med zbiranjem podat-
             kov raziskovalec že razmišlja in oblikuje predvideno strukturo končnega po-
             ročila.
               Obdelava kvalitativnih podatkov je zahtevna in pogosto frustrirajoča, zla-


            ³ Zelo dvoumna je lahko zabeležena izjava »Pusti tu oblačila in se lepo imej,« če ne vemo, kje je
             bila izrečena (Dey, 1998, str. 33).


                                                                             13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18