Page 13 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 13
Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov
Problem
Opisovanje
Razis-
Analiza kovalno
vprašanje
Razčlenjevanje,
Gradivo Sinteza ali analiziranje ali
spodatki povezovanje klasificiranje
Slika 1.1 Sekvenčna analiza po Mescu Slika 1.2 Krožni proces kvalitativne
(1998) analize podatkov
je opis podatkov koristen, ker se usmerja v opis okolja ali konteksta (časa in
prostora), kjer smo podatke dobili in zbirali. Lahko vključuje tudi dogodek in
opis njegovega poteka, na katerega se podatki nanašajo, ter namene oseb, ki
so spremljaleali bileudeleženepri dogodkuali vprocesu.Koristno jetorej,da
vedno pogledamo na okolje, procese ali potek dogodka pa tudi na namene
oseb, ki so udeležene pri vsem tem.³
Wester in Peters (2001) tudi omenjata, da v kvalitativnem raziskovanju ni
ločene faze analize, saj se lahko izmenjujejo obdobja zbiranja podatkov, pre-
gledovanja zbranega gradiva in same analize.
Celotnokvalitativnoraziskovanjejecikličnoinneleobdelavanjegovihpo-
datkov. Predstavljamo si lahko, da je znotraj enega večjega cikla še več manj-
ših.
Creswell (2009) je zapisal, da je kvalitativno raziskovanje stalen proces, ki
vključuje nenehno razmišljanje o podatkih, postavljanje analitičnih vprašanj
in pisanje beležk med raziskovanjem. Kvalitativna analiza podatkov se izvaja
sočasno z zbiranjem podatkov, razlagami ali interpretacijami in s pisanjem
poročil. Medtem ko intervjuji še potekajo, raziskovalec navadno že analizira
predhodno opravljene intervjuje in piše beležke, ki so lahko na koncu vklju-
čene kot neka pripoved v končno poročilo. Zato tudi med zbiranjem podat-
kov raziskovalec že razmišlja in oblikuje predvideno strukturo končnega po-
ročila.
Obdelava kvalitativnih podatkov je zahtevna in pogosto frustrirajoča, zla-
³ Zelo dvoumna je lahko zabeležena izjava »Pusti tu oblačila in se lepo imej,« če ne vemo, kje je
bila izrečena (Dey, 1998, str. 33).
13