Page 12 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 12

Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov


                  oz. metode obdelave uporabljamo prilagodljivo in domiselno, ker je gradivo
                  oz. so podatki, ki jih zberemo, vedno drugačni oz. različni. Kot navaja tudi
                  Saldana (2013), obstaja gradivo, za katerega je nujna uporaba kodiranja, in
                  gradivo, ko je uporaba kodiranja povsem nepotrebna in neprimerna. Kodi-
                  ranjejenamreč, kotpravi,leeden izmed načinov obdelave podatkovinne
                  edini.
                    Ne glede na izbiro vrste obdelave (metode ali analize), če je treba, najprej
                  ubesedimo oz. naredimo transkripcijo vsega gradiva, ki ni v besedni obliki,
                  npr.pomembnih slik,fotografij,posnetkovintervjujevipd.Šeleko imamo vse
                  podatke v besedni obliki, priporočajo (npr. Mesec (1998)) urejanje podatkov.
                    Besedno gradivo, ki vključuje različne besedne podatke, lahko urejamo na
                  več načinov.


                     – Lahko ga uredimo časovno ali kronološko, kar pomeni, da najprej pred-
                       stavimo gradivo, ki se nanaša na starejše obdobje, nato gradivo, ki se
                       nanaša na sedanji, trenutni čas.
                     – Lahko oblikujemo kakšen poseben sistem za urejanje. (Verjetno po-
                       znamo sistem UDK, ki je uveljavljen v knjižnicah.)
                     – Najpogosteje pa gradivo urejamo glede na cilje ali raziskovalna vpraša-
                       nja, kar pomeni, da vse podatke, ki jih dobimo z različnimi tehnikami in
                       pripomočki, uredimo tako, da združimo podatke, ki odgovarjajo na prvi
                       cilj ali raziskovalno vprašanje, nato podatke, ki odgovarjajo na drugi cilj
                       ali raziskovalno vprašanje, itn.

                    Ko vse gradivo oz. podatke ubesedimo in uredimo, sledi kvalitativna obde-
                  lavaoz.enaizmedkvalitativnihmetodalianalizobdelavepodatkov,zakatero
                  smo se predhodno odločili.
                    Proces kvalitativne obdelave lahko predstavimo tudi kot krožni proces in
                  kot neprestano postavljanje vprašanj. Kot je zapisal Mesec (1998), kvalita-
                  tivna raziskava poteka kot vrsta kratkih, zaporednih ciklov ali sekvenc, v kate-
                  rih si sledijo formuliranje problema, raziskovalna vprašanja, zbiranje gradiva
                  in analiza (sekvenčna analiza). Značilno je vračanje nazaj in preverjanje ali
                  povpraševanje o veljavnosti že ugotovljenih ter potrjenih ugotovitev. Pona-
                  vljajoči se krogi izkazujejo več sekvenc ali zaporedij in kažejo na pojem se-
                  kvenčne analize. Meščevo (1998) sekvenčno analizo bi lahko predstavili tudi
                  shematično (slika 1.1).
                    Tudi sama analiza kvalitativnih podatkov poteka kot nek krožni proces, ki
                  je glede na določeno vrsto analize bolj ali manj razčlenjen. Najpreprostejša
                  shema analize vključuje tri stopnje, kot vidimo na sliki 1.2. Rečemo lahko, da


                  12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17