Page 11 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 11

1



                  Urejanje podatkov in kvalitativna

                  obdelava podatkov






             Ena od večjih težav, s katero se soočajo raziskovalci, katerih cilj raziskave je
             predstavljanjepojavovvrazličnih skupinah in kulturah,jepomanjkanjeskup-
             nega konceptualnega okvira, ki velja za vse kulture in skupine, ki jih preuču-
             jemo. To pomeni, da je treba pred opisovanjem iskati skupen konceptualni
             okvir, torej iskati skupne elemente in jih oblikovati tako, da je z njimi mogoče
             opisati in predstaviti pojavevrazličnih skupinah terkulturah.Tunastopi vpra-
             šanje o kvalitativni obdelavi podatkov, saj je cilj kvalitativnega raziskovanja
             sistematičen razvoj teorije s temeljitim pregledom družbene realnosti (We-
             ster in Peters, 2001).
               Obdelava podatkov je ena osrednjih tem kvalitativnega raziskovanja. Kva-
             litativni raziskovalec je pogosto poimenovan kot raziskovalni instrument, saj
             je njegova sposobnost razumevanja, opisovanja in interpretacije izkušenj ter
             zaznav ključna za odkrivanje pomena v določenih okoliščinah (Maguire in
             Delahunt, 2017).
               Kvalitativna obdelava¹ vključuje različne načine obdelave (metode obde-
             lave ali analize) besednih podatkov ali besedil. Pri tem se uporabljajo različni
             načini, postopki ali metode kvalitativne obdelave, od preprostih opisov in
             razlag (kar bi lahko imenovali deskriptivna metoda ali deskriptivna analiza)
             do zapletenejših in bolj sofisticiranih, ki temeljijo na kodiranju.
               Način zbiranja podatkov kot tudi obdelava zbranih podatkov sta odvisna
             tudi od vrste kvalitativne raziskave.² Kot navajajo nekateri (npr. Kordeš in
             Smrdu (2015), (Mesec) 1998) ni enega samega splošno veljavnega postopka
             obdelave, ki bi ga mehanično lahko ponavljali in prenašali iz raziskave na raz-
             iskavo. Podobno tudi ni nujno, da bomo v zaključku obdelave podatkov prišli
             do teorije, četudi bomo upoštevali vsa navodila in korake za izvedbo kodira-
             nja besedila. Zato je pomembno, da v kvalitativnem raziskovanju postopke


            ¹ Odločili smo se za pretežno uporabo pojma obdelava podatkov oz. kvalitativna obdelava po-
             datkov, ker se nam zdi pojem obdelava širši in poleg analize v ožjem pomenu besede, v po-
             menu razčlenjevanja podatkov, vključuje tudi njihovo opisovanje in povezovanje kot bistveno
             fazo obdelave kvalitativnih podatkov. Nekateri raziskovalci (npr. Kordeš in Smrdu (2015), Mesec
             (1998), Vogrinc (2008)) pa pogosto uporabljajo kar pojem analiza.
            ² Več o ključnih značilnostih posamezne vrste raziskave in o načinu obdelave podatkov v Krmac
             (2022).


                                                                             11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16