Page 135 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 135

Pomen izobraževanja na področju umetnosti za starejše odrasle ter izzivi med pandemijo














             Slika 4
             Druženje in izvajanje
             glasbenih aktivnosti
             (igranje instrumenta)
             pred stanovanjsko hišo
             v domači soseski
             med karanteno
             (foto: Barbara Kopačin)


             da je bilo ob pojavu pandemije covida-19 veliko različnih ponujenih rešitev
             (Možina 2021, 7; Možina, Radovan in Klemenčič 2020, 98). Pri nekaterih ta čas
             ni spremenil njihovih navad in možnosti ukvarjanja z umetnostjo:

                  Jaz sem lih tako fotografiral, celo več kot sicer ... Kljub temu, da izobra-
                  ževanja niso več potekala.

               Drugi so priznali, da se s pričetkom pandemije in zaradi vseh omejitev z
             izobraževanjem ter ustvarjalnimi dejavnostmi niso več ukvarjali:

                  Nič se nisem izobraževala med epidemijo ... Univerza na daljavo ni de-
                  lala.

               Izkazalo se je tudi, da so svoje navade in način izobraževanja po pandemiji
             spremenili:

                  Mi smo se bali it v družbo, dosti je zamrlo in se spremenilo.

                  Po epidemiji so se stvari malo spremenile, eni se še bojijo in veliko se
                  jih ni vrnilo na dejavnosti, tudi ponudba dejavnosti se je spremenila.

               Starejši odrasli so bili med pandemijo različno motivirani za sodelovanje
             v umetniških dejavnostih in izobraževanju, kar so pokazale tudi druge opra-
             vljene raziskave (Možina, Radovan in Klemenčič 2020, 48; Pangerc Pahernik


                                                                            135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140